Lion of St. Mark lifetime achievement award voor David Lubars

Cannes Lions eert dit jaar David Lubars, voormalig chief creative officer van BBDO Worldwide, met de Lion of St. Mark award. De prijs wordt uitgereikt tijdens het festival in juni, als erkenning voor zijn indrukwekkende carrière en invloed op de creatieve industrie.
Lubars, die meer dan 600 Lions op zijn naam heeft staan, leidde BBDO naar ongekende successen. Onder zijn creatieve leiderschap werd het bureau zeven keer uitgeroepen tot Network of the Year, en in 2020 zelfs Network of the Decade.
Simon Cook, CEO van LIONS, looft Lubars als een ware kracht binnen de creatieve wereld: "Zijn werk heeft de industrie gevormd. ‘The Hire’ voor BMW, dat de basis legde voor de Titanium Lions, behoort zelfs tot de permanente collectie van MoMA in New York. We zijn vereerd om David's impact te erkennen op Cannes Lions dit jaar."
Bekende campagnes onder zijn leiding zijn onder meer ‘You're Not You When You're Hungry’ voor Snickers en ‘HBO Voyeur’, beide met een indrukwekkende erelijst aan Cannes Lions-prijzen.
Lubars startte zijn carrière in 1982 en bekleedde leidinggevende rollen bij Chiat\Day, Fallon en BBDO. In 2023 kondigde hij zijn vertrek aan na 20 jaar aan de top van BBDO.
David Lubars ontvangt de Lion of St. Mark op vrijdag 20 juni, tijdens Cannes Lions (16-20 juni, Cannes). Meer informatie over het festival en de awards op www.canneslions.com.
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]