Lion of St. Mark lifetime achievement award voor Susan Hoffman (Wieden+Kennedy)

Awards / Cannes Lions / News / People

Cannes Lions eert dit jaar Susan Hoffman, CCO Wieden+Kennedy, met de Lion of St. Mark award voor een levenslange dienst aan creativiteit. Wieden+Kennedy ging in 1982 van start, met Nike als eerste klant. Susan Hoffman kwam bij W+K als werknemer nr. 8 en heeft de afgelopen 40 jaar de cultuur van Wieden+Kennedy bepaald en de lat voor creatieve uitmuntendheid en baanbrekend werk gelegd.

Hoffman heeft creatief leiderschap en management functies bekleed in elke hoek van het onafhankelijke netwerk, en ze heeft haar unieke perspectief geïnjecteerd in enkele van de meest memorabele advertenties die W+K heeft geproduceerd, waaronder Levi's "Go Forth", Chrysler's "Born of Fire", Old Spice's "The Man Your Man Could Smell Like", Nike's "Revolution", "If you let me play", "Da Da Ding" en zo veel meer. Susan vond ook nog tijd om Wieden+Kennedy 12 te leiden, de eerste experimentele reclameschool van het bureau die in 2004 van start ging en tien jaar lang een aantal van de meest succesvolle creatieve talenten voortbracht.

Sinds 1982 heeft W+K 451 Lions gewonnen op het Festival, waaronder een Grand Prix Mobile Lions 2022 voor Google's "Real Tone" technologie, en een Creative Effectiveness Lions Grand Prix voor de Nike campagne "Crazy Dreams" in 2021. Wieden+Kennedy London won ook de inaugurele Social & Influencer Lions Grand Prix in 2018 voor de epische "Nothing Beats a Londoner" campagne. Philip Thomas, voorzitter, LIONS: "We zijn verheugd om dit jaar de Lion of St. Mark uit te reiken aan baanbreker Susan Hoffman. Susan heeft de afgelopen veertig jaar een belangrijke rol gespeeld in het stimuleren van de industrie en creativiteit, met een indrukwekkend oeuvre dat haar unieke perspectief en vermogen om de status quo uit te dagen weerspiegelt om creativiteit in te zetten als een kracht voor vooruitgang voor mensen, bedrijven en de samenleving. Ze heeft zoveel anderen ondersteund op hun eigen creatieve pad, en we kunnen niet wachten om Susan op het podium te verwelkomen om haar creatieve reis te delen met het Cannes Lions publiek in juni."

Susan Hoffman wordt geëerd met de Leeuw van Sint Marcus op het Cannes Lions International Festival of Creativity. Ze zal ook op het podium spreken tijdens de Lion of St. Mark-stagesessie, die plaatsvindt op vrijdag 23 juni. Cannes Lions vindt plaats van 19 tot en met 23 juni in Cannes, Frankrijk.