De VRT had al aangekondigd dat het een bijzondere sportzomer zou worden, maar de Olympische Spelen waren al ongezien voor ze officieel begonnen waren.
Tijdens de voetbalwedstrijd tussen Argentinië en Marokko werd, na een onderbreking van anderhalf uur, een doelpunt van de Argentijnen afgekeurd. Dit resulteerde in een gevoelig verlies voor het Argentijnse team.
Lionel Messi reageerde vol ongeloof op de situatie. "Insólito" ("Ongezien"), postte de Argentijnse ster direct na de wedstrijd op Instagram. En als Messi het al zegt... dan moet het wel echt een ongeziene sportzomer zijn.
Daarom bedacht Mutant een opvallende top topical, die op de openingsdag van de Spelen in alle kranten stond en het evenement al vóór de start omdoopte tot de Ongeziene Olympische Spelen.
Credits:
Agency: Mutant
Brand: VRT Sporza
Client: Lieven Van Overbeke, Hanne Laureys, Josse De Leener
Chief Creative: Odin Saillé
Creative Director: Ruben Van Maldeghem
Creative Director: Jesse Van Gysel
Creative: Tom Meijer
Creative: Mona Demyttenaere
Client Director: Innie Tran
Client Manager: ShiQi Ji
Design Director: Frank Schouwaerts
Motion designer: Joris Hechtermans