Liquid lanceert Commback-Plan

Communication / News

Corona maakt slachtoffers – ook onder merken en bedrijven. Back to business is duidelijk niet back to normal. Hoe communiceer je in tijden van corona? En daarna? Met commbackstronger.be wil Liquid Branding Agency antwoorden én oplossingen bieden. 

Omzetverlies leidt tot besparingen – nagenoeg een economische wetmatigheid – en dus worden vaak ook marketing- en communicatiebudgetten teruggeschroefd. Omdat het niet anders kan. Of gewoon uit voorzorg. Net die defensieve aanpak is een gemiste kans, oordeelt Alain Boone, CEO van Liquid uit Brugge: “Net nu kan je met goeie communicatie het verschil maken, en laten zien waar je als merk of bedrijf voor staat. Door je klant – meer dan ooit 'consumens' – centraal te stellen, de juiste toon te gebruiken in je boodschap, te denken vanuit je brand promise en te handelen vanuit je merkwaarden, kan je als merk in deze tijden net meerwaarde bieden – en return genieten op lange termijn.”

Hoe communiceer je met die nieuwe consumensen? Hoe blijf je top of mind? Baseer je je communicatiestrategie op survival, of beter op revival? Hoe blijf je als merk communiceren met minder middelen? Allemaal vragen waar ondernemers vandaag mee zitten. “Omzet verliezen is niet fijn, maar merkwaarde verliezen doet nog meer pijn,” vult Nathalie Clauw, agency director, aan. “Met een commback-plan hink je niet achterop als je concurrenten zich weer op gang trekken. Je kan voorsprong nemen. Met een plan om sales snel op te krikken. Of een plan om de soul van je merk en communicatiestrategie op lange termijn te bepalen. Of allebei. Of iets daartussenin. De noden zijn voor elk bedrijf anders."