Lotto en Mortierbrigade lanceren de Penulty Challenge

Crea / News

Als trotse partner van de Rode Duivels lanceert Lotto ook dit WK een speciale trekking. Dit keer zit er zowel woensdag 23 als zaterdag 26 november maar liefst één miljoen euro extra in de Jackpot. Om dit aan te kondigen schotelde Mortierbrigade de Rode Duivels de Penulty Challenge voor.

Om deze Duivelse Jackpot voor de Lotto-spelers te activeren, dienden de spelers van onze nationale ploeg hun voetbalkunsten boven te halen. Kevin De Bruyne en co moesten een bal weten te trappen door de nullen van het extra Jackpot-bedrag: €1.000.000. Slaagden ze in hun opzet? Dan lichtten de nullen op. In de spot vang je een glimp op van hun goddelijk voetbaltalent, maar tegelijkertijd ontdek je dat ook zij maar mensen zijn, met hier en daar een misser. Ook in radio leeft de campagne waar typische stadiontaferelen hun weg hebben gevonden naar… de krantenwinkel. Ten slotte lanceert Lotto ook de ideale supportersgadget voor een winters toernooi, namelijk de FleeceFlag. Zoals de naam al doet vermoeden is het een tricolore fleecedekentje dat tegelijk een vlag is, en dat gebruikt kan worden om zich te verwarmen aan de grote schermen of gewoon thuis op de bank.

Credits:

Client: Nationale Loterij Client contacts: Bénédicte Lobelle, Joke Vermoere, Mieke Vandenbossche, Céline Van Gansbeke, Michaël Segers, Eva De Fraye, Koen Van Der Haegen Agency: mortierbrigade Partner & CEO: Jens Mortier Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster Creatives: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck Production Director: Charlotte Coddens Account Director: Lore Debulpaep Account Manager: Nissime Janssens Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata Social Media Creatives : Tine Van Daele, Ella Van Cappellen Digital display campaign production: io digital Film Production Company: Wenneker.be Photo Production Company: CRUSH Director: Anthony Nti Executive Producer film: Mathias Kerner Producer film: Femke Doom DOP: Pieter Vanbrabant Camera Operator 2nd unit: Simon van Parijs Art Department: Tanker Executive Producer Photo: Camille Cieters Producer Photo: Femke Timmers Photographer: Tom Joye Post-producer: Mirjam De Vreese Editor: Jurgen Leemans & Pierre Mailly Grading: Florian Keirse Soundstudio: Sonhouse