LUCA School of Arts is naar eigen zeggen al jarenlang hofleverancier van de Belgische reclame dankzij een bacheloropleiding Visual Design die studenten opleidt tot creatieve denkers met een uitgebreide skillset. LUCA staat er ook om bekend om zijn opleidingen constant aan te passen aan de nieuwe technologische en maatschappelijke veranderingen. Vandaag wil LUCA opnieuw aantonen dat het mee is met de nieuwe evoluties, dit keer door het belang van copywriting te onderlijnen. Dit wordt niet alleen ingegeven door het feit dat copywriting dringend een opwaardering nodig heeft, maar ook omdat in een wereld van computergegenereerde beelden de kwaliteit van de tekst de kwaliteit van het beeld bepaalt.
Om het belang van copywriting aan te tonen, ontwikkelden de bacheloropleiding Visual Design van LUCA School of Arts en FamousGrey een opvallende postercampagne met beklijvende computer-gegenereerde beelden met telkens een bijhorende QR-code. Bij het scannen van de QR-code word je gebracht naar een pagina met de sterk geschreven prompt die leidde tot elk beeld. Met de boodschap dat art directors van de toekomst ook aandacht moeten hebben voor de juiste woorden.
De campagne is erop gericht om het bewustzijn te vergroten over het belang van de juiste woorden in de creatieve industrie. Je kan de postercampagne op de campus van Gent bewonderen vanaf september. Meer info over de opleiding op luca-arts.be.
Credits
Brand: LUCA School of Arts
Client: Visual Design
Agency : FamousGrey
Creative directors: Peter Ampe, Laurie Lacourt
Strategic Director: Jonathan Detavenier
Creatives: Peter Ampe, Laurie Lacourt, Jonathan Detavenier
Writers: Ernest Hemingway, J-M Coetzee, Virginia Woolf, Patti Smith, T.S. Eliot.
Design: Elsa Gervais
Head of Digital Design: Sacha Lempereur
Digital developer: Arno Van Biesen
Media: OOH, campus, social media.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]