Rust gerust. Met die 2 woorden willen Lucy en Ketnet Junior jonge ouders een hart onder de riem steken. Want ook voor hen waren de afgelopen maanden extra zwaar. Gelukkig is er Ketnet Junior om tussen al dat thuiswerken, preteachen, spelen en knutselen even op adem te komen. “Met de nieuwe campagne willen we (jonge) ouders vooral geruststellen," vertelt Laurent Dochy, strategisch directeur bij Lucy. “Alle ouders hebben het wel eens moeilijk en velen kunnen tijdens de dag een goede powernap gebruiken. Ketnet Junior biedt de perfecte oplossing: Je kindje geniet volop van de avonturen van Kaatje, Tik Tak, Bumba en coterwijl jij even zorgeloos kan indommelen. Zorgeloos, want bij Ketnet Junior ben je zeker dat je kind in een veilige wereld terechtkomt.”
De campagne omvat print en radio. “We wilden vooral inspelen op herkenbaarheid,” vult Jonas Marysse, art director bij Lucy, aan. “Daarom kozen we ervoor om in print geen hele scènes in beeld te nemen, maar te focussen op portretten. We wilden het zo realistisch mogelijk houden, maar de sporen van een hele dag ravotten en knutselen moeten duidelijk voelbaar zijn. Ouders en grootouders moeten denken: Ja, zo heb ik er ook al eens bijgelegen.” De fotoreeks werd gemaakt met LA Initials en fotograaf Jan Opdekamp.
Ook in de radiospots moeten veel ouders en grootouders zich herkennen. “De spots zijn een soort ode aan ouders en grootouders, een lofzang over hoe ze zich onvermoeibaar door de dagelijkse sleur ploeteren. Ondertussen horen we op de achtergrond diezelfde (groot)ouders luid snurken. Ze rusten even gerust, want de gekende Ketnet Junior-personages nemen het even van hen over,” besluit Jonas Marysse. Op social worden ouders via de hashtag #rustgerust opgeroepen om hun ‘rustmomentje’ met elkaar te delen. Ketnet Junior is er dus zeker niet alleen voor de allerkleinsten.
Credits
Brand: Ketnet
Clients: Hanne Laureys, Liselotte Van Halewyck, Elisabeth Roelandt
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy
Creatives: Ruben Van Maldeghem & Jonas Marysse
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Production Agency: Initials LA
Agent & Art Buyer: Charlotte Gesquière
Producer: Karen De Schepper
Photographer: Jan Opdekamp
Photographer Assistant: Louis-Philippe Beauduin
Setdresser/stylist: Leen Van Reusel
MUA: Chloë Köpping
Radio production: Raygun