Smartphones, apps en social media maken het ons vaak moeilijk om geconcentreerd te blijven op een bepaalde activiteit of taak. De nieuwe generatie digitale platforms zijn ontwikkeld om je aandacht zo lang mogelijk in hun feed te houden, met hun eindeloze tsunami aan snappy video’s en gesofisticeerde algoritmes die het eindeloze scrollen bevorderen. Ook voor studenten is het zo vaak extra moeilijk om geconcentreerd te blijven. “Studeren voor je examens is een échte opgave. Maar MNM laat de studenten niet in de steek. Daarom gaan de MNM-dj’s dit jaar mee studeren en zullen ze gedurende 2 weken radio maken vanuit de MNM Blokhut, die sinds vorige week vrijdag op het Woodrow Wilsonplein in Gent staat, zegt Lien Dewaele, brand manager van MNM.
MNM Blokhut
Na tien edities van Marathonradio trekt MNM naar Gent om studenten een hart onder de riem te steken tijdens de examenperiode. Dit jaar worden de MNM-dj's opnieuw student. Kawtar Ehlalouch en Sander Gillis presenteren niet alleen De MNM Blokhut, ze moeten ook studeren voor échte examens, die ze écht moeten afleggen op échte scholen. Als ze niet presenteren, dan blokken ze. En als ze niet aan het blokken zijn, zijn ze aan het presenteren.
De MNM Blokhut strijkt van vrijdag 10 tot vrijdag 24 juni neer in Gent met iedere dag live radio om de blokkende studenten een hart onder de riem te steken. Kawtar en Sander tonen zich solidair met de blokkende studenten. Want iedereen heeft ooit een examen moeten afleggen in het middelbaar of hoger onderwijs.
Voor de digitale invulling van de awareness-campagne klopte MNM aan bij Lucy. MNM-dj’s Kawtar Ehlalouch en Sander Gillis verschijnen plots in het midden van je feed en overtuigen je om nog een laatste filmpje te kijken en dan terug te gaan studeren. “MNM wil studenten vooral motiveren om te blijven gaan, maar de kunde om zich te focussen blijkt een topic te zijn onder studenten. Smartphones, het nieuws en sociale media zijn nooit ver weg, en maken het de studenten vaak lastig om de concentratie op de studies te houden”, legt Jan Nagels, art director bij Lucy, uit. “In een reeks korte social video’s op verschillende platformen (YouTube, TikTok, Facebook, Instagram & VRT NU pre-rolls) video’s verrassen we de scrollende studenten met onze boodschap en motiveren we hen om terug te keren naar hun leerstof.”
Credits
Brand: VRT MNM
Clients: Anke Boers, Lien Dewaele, Steven Lemmens, Elisabeth Roelandt
Agency: Lucy
Creative Director: Laurent Dochy
Strategy: Eline Goethals
Creatives: Jan Nagels, Toon Leysen, Luc Shih, Hanne Deheegher
Account Director: Thomas Vuerinckx
Motion Design: Samuel Allemand
Video production: Watertower TV Productions
Producer: Gilles Simonet
Assistentie: Bert Helsen
DOP: Toon Persyn
Gaffer: Jasper Keymeulen
Klank: Sofie Deblieck
Editing: Jasper Vander Elst
MNM Talent: Kawtar Ehlalouch & Sander Gillis
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]