Lucy en museumPASSmusées lokken u naar het museum

Crea / News

Lucy_MPM_abri_2M2_01NL Slechts een minderheid van de Belgen bezoekt regelmatig een museum, en daar wil museumPASSmusées verandering in brengen door het toegankelijker maken van musea tegen een voordelige prijs. Met de museumpas krijg je een jaar lang, en zo vaak je wil, toegang tot 120 musea in het hele land. Vanaf nu is de nieuwe museumPASSmusées verkrijgbaar voor het grote publiek. Tijdens het officiële lanceringsevement kreeg koning Filip alvast de allereerste museumpas. Lucy_MPM_abri_2M2_03NL“Het is onze ambitie om over een periode van 5 jaar 500.000 museumpassen te verkopen wat goed is voor 5 miljoen museumbezoeken. We verwachten hiermee 12 miljoen euro extra opbrengst te genereren voor de Belgische museumsector,” aldus Julie Van der heyden, directeur van museumPASSmusées.Lucy_MPM_abri_2M2_02NL
1 pas voor 120 musea in Vlaanderen, Wallonië en Brussel, da’s... heel veel. Dat brede aanbod is dan ook het uitgangspunt in de lanceringscampagne die met de medewerking van Lucy loopt op radio en tv, in print, outdoor en online. Opvallende combinaties van de meest uiteenlopende kunstwerken vormen de rode draad in de campagne en staan symbool voor de veelheid van kunstwerken en musea waar de museumpas toegang toe geeft.

CREDITS
Client: museumPASSmusées
Directeur museumPASSmusées: Julie Van der heyden
Verantwoordelijke Marketing: Sarah Vanthienen
Agency: Lucy
CD: Laurent Dochy & Iwein Vandevyver
Creation: Laurent Dochy & Iwein Vandevyver
Director of Brand Management: Jonas De Wit Account Manager: Miet Lust
Research: Thijs Van Den Eeckhaut
Design: Ken Wuytack
Retouches: Digital Imaging
TV production:
Edit: Stijn Van Assche
Music & sound: Cobra Radio Brewery
Radio production: Cobra Radio Brewery
Music, FR copywriting & producer: Christophe Cossement