Van 3 tot 6 mei waagden een honderdtal sportievelingen zich op de Groenplaats aan de Container Cup. In deze aangepaste versie moesten ze niet alleen fietsen, lopen, schieten en monkeybars doen, maar kregen ze ook een cognitieve proef voorgeschoteld. Zo kon Politiezone Antwerpen ongemerkt potentiële inspecteurs spotten. Deze stunt maakte deel uit van een grootschalige rekruteringscampagne.
Dat de Container Cup nog steeds een populair tv-format is, zagen ze bij Politiezone Antwerpen ook aan de inschrijvingen: de 100 beschikbare tijdsloten waren in een mum van tijd volzet. Al kon je als toevallige passant ook nog spontaan deelnemen als de kans zich voordeed. In het fandorp naast de container konden supporters de prestaties van de deelnemers live volgen.
Op zaterdag – de laatste dag van het evenement – werd de samenwerking met Politiezone Antwerpen bekendgemaakt. Tijdens het persmoment namen Schepen van Onderwijs en Jeugd Jinnih Beels en adjunct-korpschef van Politiezone Antwerpen Glenn Verspeet het tegen elkaar op in de Container Cup. Burgemeester Bart De Wever en Corinne Scoyer, directeur HRM bij Politiezone Antwerpen, voorzagen de toeschouwers van sappig commentaar tijdens dit duel en gaven aan de aanwezige pers duiding bij de rekruteringsstunt.
Deelnemers van de Container Cup kregen nadien hun tijd en rangschikking. En ze werden daarbij meteen ook warm gemaakt voor een job als inspecteur bij Politiezone Antwerpen.
Credits
Brand: Politiezone Antwerpen
Contact: Karen Lavreysen, Kim Bastiaens, Sven Lommaert, Lies Vereycken, Rocio Servide Staffolani, Annemie Vander Kuylen
Agency: Lucy
Art Director: Jan Nagels
Copywriter: Laura Swyzen
Design: Samuel Allemand
Account manager: Anouk Van Der Wallen
Account director: Thomas Vuerinckx
Creative director: Laurent Dochy
Event agency: Panama Group