Lucy en Politiezone Antwerpen maken sludge content

4schools / Crea / News

Afleiding achter het stuur door smartphonegebruik is nog steeds een van de voornaamste oorzaken van ernstige verkeersongevallen. Politiezone Antwerpen zet dan ook enkele keren per jaar bewust in op sensibiliseringscampagnes rond dit thema. Lucy en Politiezone Antwerpen lanceren een online sensibiliseringscampagne die gericht is op verkeersgebruikers die in het algemeen wat moeilijker te bereiken zijn: de jongere generatie weggebruikers die vaker geneigd zijn om hun smartphone te checken als ze achter het stuur zitten. Om de aandacht te trekken van die doelgroep maakte Lucy voor Politiezone Antwerpen Sludge content.

"Sludge content is een recent fenomeen dat we vooral terugvinden op social platformen zoals Tik Tok, Twitch en Instagram. Het zijn video's die dienen om opzettelijk de aandacht van de kijker langer bij zich te houden. De stories worden aangevuld met filler content, compleet random content die enkel dient om de aandacht van de kijker zo lang mogelijk vast te houden. Meestal om advertentie-inkomsten te verhogen, engagementstatistieken te verbeteren of algoritmes te manipuleren om meer zichtbaarheid te krijgen. Geen wonder dat ze zo populair zijn bij influencers en streamers," zegt Thomas Vuerinckx, account director bij Lucy.

Lucy werkte samen met drie bekende influencers/streamers (William Boeva, Amir Motaffaf en Jade De Winter) om sludge content te maken die moet sensibiliseren rond het gevaar van smartphonegebruik achter het stuur.

Credits:

Creative Agency: Lucy
​Client: Politiezone Antwerpen ​
​Contact: Karen Lavreysen, Jana De Nul & Sven Lommaert
​Creative team: Ruben De Praetere & Yves Van Hacht ​
​Creative Director: Laurent Dochy ​
​Graphic Design: Vincent De Boeck, Romy Van Baelen
​Design Director: Jan Sidgwick
​Account Executive: Kelly Verbeeck ​
​Account Director: Thomas Vuerinckx

Production company: unknown.collective
​Director: Louis Vielle ​
​Executive Producer : Esteban Brouillard
​Project Manager : Jonas Van Bael
​DOP : Charlie Severe
​Stylist : Dolça Mayol ​
​Make-up artist: Anais Baivier
​Set Design : Sophie Boury
​Location manager : Isabelle Lits
​1st AC : Steve Francois
​Gaffer : Noé Souchaud ​
​Sound tech : Raphael Bekouche
​Mix & SFX: Diégo Wunsch
​VFX supervisor : Julien Mercier 

Influencer Agency: Efluenz
​Campaign Manager: Noa Marie Vanvinckenroye
​CEO: Yasmin Vantuykom
​Talents: William Boeva, Amir Motaffaf, Jade De Winter