Luminus en The Reference winnen Sitecore Experience Award

Awards / News

Door een totale vernieuwing van de gebruikerservaring, ondersteund en mogelijk gemaakt door het Sitecore-platform, steeg het aantal leads op Luminus.be met 130%. Luminus is de op één na grootste energieproducent en -leverancier in België. De laatste jaren is het bedrijf geëvolueerd van gas- en elektriciteitsleverancier naar volwaardige energiepartner die ook onderhoudsdiensten, zonnepanelen en innovatieve oplossingen op het vlak van energie-efficiëntie aanbiedt aan retail- en B2B-klanten.  Luminus levert elektriciteit, aardgas en energiediensten aan zowat 2 miljoen particuliere klanten en bedrijven. Door het toenemende belang van digitalisering heeft Luminus aan The Reference gevraagd om het design en de gebruikerservaring van zijn website te optimaliseren en de site sterk te vereenvoudigen om de gebruikers een betere online-ervaring te bieden. De meest relevante informatie moest sneller toegankelijk zijn. Alleen zo kon het bedrijf de gebruikers een premiumervaring garanderen. De vernieuwde Luminus-website werd gebouwd met Sitecore 8.2, waarbij ook een integratie met Salesforce nodig was. De grootste uitdaging van The Reference was het vinden van een evenwicht tussen de bedrijfsdoelstellingen en de klantenbehoeften. Luminus is actief op een zeer concurrerende markt. Wanneer eindklanten van elektriciteits- of gasleverancier veranderen of hun rekeningen willen betalen, verwachten ze dat alles op rolletjes loopt. Voor een dergelijke complexe website is een vlotte gebruikerservaring nog belangrijker. De website vereenvoudigen was dus cruciaal. Daarnaast moesten ook de conversiegraad en het organisch verkeer naar omhoog. Om deze doelstellingen te bereiken werd gekozen voor een klantgerichte aanpak. Eenvoud en helderheid waren de sleutelwoorden voor zowel de gebruikerservaring als het ontwerp. 

Luminus en digitaal bureau The Reference zijn bekroond met de Sitecore Experience Award South-EMEA binnen in de categorie ‘Business impact & ROI’ op basis van de volgende indrukwekkende resultaten: 130% meer leads via UX-design; mobiel verkeer: 68% meer sessies, 260% meer prijssimulaties en 181% nieuwe klanten; verbeterde SEO: 29% meer organisch verkeer en 41% meer nieuwe klanten via organisch verkeer in vergelijking met de voorgaande periode en upsell van onderhoudscontracten aan bestaande klanten gestegen met 15%.