Luon zwaait met zakdoekjes

Budgets / News

tempoConsumer engagement stimuleren voor een low involvement product: dat was de uitdaging bij de internationale pitch die health & hygiëne-speler Essity eerder dit jaar lanceerde. Het doel? Het merk top of mind krijgen bij jonge én ervaren ouders, door hen een helpende hand aan te reiken bij de alledaagse zorg voor hun gezin. Luon slaagde erin om via een digitaal contentplatform een natuurlijke context te creëren voor het merk. Met niets dan relevante content voor de consument. Essity besloot dan ook om de zorg voor het platform toe te vertrouwen aan het Mechelse marketingbureau. Luon tekende voor Essity een contentstrategie uit die antwoorden biedt op vragen waar elke ouder wel mee worstelt. Stap één: een consumer centric approach met een duidelijk inzicht in de mindset van elke consument. Lees: een helder beeld van ieders behoeften, attitude en fase in de customer journey. Stap twee: al die inzichten creatief vertalen naar een aantrekkelijk verhaal. Of ouders nu zoeken naar een manier om chocoladevlekken te verwijderen of zich afvragen of het normaal is dat hun kind nog niet zindelijk is: elk type content vraagt om een passende tone of voice, inhoud én vorm. Op die manier overtuigde Luon Essity zowel op strategisch als creatief vlak.

Intussen is Luon volop bezig met de vertaling van de contentstrategie naar een master framework. Dat platform zal volledig kaderen binnen Essity’s ambitie om zich meer te richten op e-CRM en e-commerce. Begin 2018 volgt een verdere roll-out naar verschillende EU-landen en Rusland. Essity biedt wereldwijd producten aan die zich toespitsen op personal care, consumer tissue en professional hygiene. Het bedrijf is actief in 150 markten, met merken zoals Tena, Libresse, Lotus en Tempo.