Lydia Desloover nieuwe director Effie Belgium

Awards / News / People

Lydia DeslooverPer 1 maart is Lydia Desloover gestart als director van Effie Belgium  in opvolging van Birgit Heymans, die een nieuwe stap zet in haar loopbaan als marketeer bij Bio-Planet. Lydia Desloover is naar verluidt een echt Brussels zinneke, studeerde o.a. communicatie wetenschappen aan de VUB en kende een lange carrière in de marketing en communicatie: Ogilvy, DMB&B, Lintas, Think Media en Gutenberg/Omnicom. Daarnaast werkte zij bij Audiostudio Banana Radio en was zij oprichter van het audio productiebedrijf Masda/Sonicville.
Lydia Desloover wordt verantwoordelijk voor alle communicatie rond Effie, het in goede banen leiden van het indienen van de cases, de organisatie van de jury, de coördinatie van het Effectiveness Forum en de Effie Awards uitreiking. Daarnaast zal ze ook de Effie-missie verder uitdragen via het content kanaal Effie Canal en de communicatiekanalen van de ledenorganisaties ACC, BAM, UMA en UBA. "Zij zal het vernieuwingsproces dat door Birgit Heymans werd ingezet verder verbreden en verdiepen," zegt Effie Belgium-voorzitter Marc Frederix. "Dit om Effie nog beter te doen aansluiten bij de transformatie van het marketing communicatielandschap en de noodzakelijke aandacht voor effectiveness en return on investment. Als voorzitter dank ik Birgit voor de professionele manier waarop ze de afgelopen 5 jaar de vzw Effie met toewijding heeft geleid. Birgit heeft op strategische wijze mee de Effie missie scherp gesteld, de format voor Effie cases verbreed naar alle vormen van marketingcommunicatie, de Award Ceremonie een nieuw elan gegeven o.a. met het Effectiveness Forum, en de aandacht voor best practices en effectiveness in marketingcommunicatie een heel jaar rond op de radar gehouden."