Maarten De Maayer versterkt creatieve directie Publicis Groupe Belgium
Publicis Groupe Belgium heeft Maarten De Maayer benoemd tot creative director. De Maayer, met roots in Zuid-Afrika, brengt een unieke internationale kijk en uitgebreide ervaring in de creatieve sector met zich mee.
Maarten De Maayer begon zijn carrière als freelance creative copywriter in 2009. Na passages bij bureaus als Mortierbrigade en FamousGrey werd hij tien jaar geleden benaderd door Publicis Brussels om een creatief duo te vormen met Daniel Van den Broucke. De creatieve koppen bundelden een decennium lang de krachten en creëerden samen straf werk voor tal van klanten.
Zo heeft De Maayer impactvolle campagnes bedacht voor klanten als Orange, BNP Paribas Fortis, Renault, Zimmo, Carrefour, Reporters Without Borders en Alzheimer Liga. Op zijn palmares staan ook verschillende nationale en internationale awards, waaronder Clio en Cannes Lions. De Maayer wordt creative director voor verschillende klanten en is vastbesloten om de creatieve lat nog hoger te leggen. “Mijn creatieve honger bij Publicis is nog lang niet gestild. Als creative director heb ik meer dan ooit de ambitie om het bureau creatief op de kaart te zetten. Let’s go,” aldus Maarten De Maayer.
De benoeming van De Maayer als creative director is opnieuw een belangrijke creatieve stap voor het bureau. “We zijn verheugd Maarten aan te stellen als creative director bij Publicis Groupe. Zijn benoeming onderstreept onze toewijding om intern talent te promoten en te investeren in de groei en ontwikkeling van onze medewerkers. Maarten heeft zich in de loop der jaren bewezen als een uitzonderlijke creatieve kracht en we kijken uit naar de positieve impact die hij zal hebben op ons bureau in deze nieuwe rol,” zegt Eduardo Marques, CCO van Publicis Groupe.