Maes steunt Belgisch verenigingsleven

maes clubs

Communication / News

Maes

Met de nieuwe slogan ‘Maes, Maak Meer Mee’ zette bierbrouwer Maes  Belgische consumenten aan om zich ten volle in te zetten voor hun vereniging. Iedere Belgische club kon de laatste maanden onder het motto ‘Vollenbak-voor-je-vereniging’ tot 1.000 euro verdienen om de clubkas te spijzen. Het opzet was simpel: verzamel zo veel mogelijk kroonkurken of -lipjes en steun je vereniging. Dat heel wat verenigingen het financieel moeilijk hebben, is niet nieuw. En dat Belgen graag vertoeven in goed gezelschap al helemaal niet. Maar om na te gaan hoe nauw de Belgen verbonden zijn aan hun vereniging, voerde Maes een onderzoek uit bij 1.000 Belgen. Ruim driekwart van hen (76%) geeft aan dat de rol van het verenigingsleven (heel) belangrijk is. Het merendeel van hen (88%) is dan ook bereid om initiatieven op te zetten om hun club te steunen.  In totaal ontving Maes inzendingen van maar liefst 1719 verenigingen. De gebundelde kracht van alle clubs zorgde ervoor dat alles samen meer dan 1 239 000 kroonkurken en -lipjes werden verzameld.  “Momenteel worden er nog volop kroonkurken en -lipjes binnengebracht, het aantal kan de komende dagen nog verder oplopen,” zegt Lies Eeckman, marketing director bij Alken-Maes. Oost-Vlaanderen scoorde het hoogst. Maar liefst 339 Oost-Vlaamse clubs schreven zich in en verzamelden fervent kroonkurken en lipjes. Zij werden op de voet gevolgd door clubs uit Antwerpen. “Als bierbrouwer beseffen we dat het verenigingsleven een belangrijke sociale factor is in het leven van mensen. Ons bier brengt mensen samen en dat is waar we voor willen blijven zorgen. Sterk inzetten op dit soort acties is voor ons dan ook cruciaal,” zegt Lies Eeckman.