Magnetik PR in startblokken met 'Mom, are you fine?'

Communication / Crea / News

unsplashBarbara Malengraux laat twaalf jaar public relations bij Ogilvy achter zich om als zelfstandige te beginnen. Vandaag wil Barbara furore maken met haar nieuwe bedrijf Magnetik PR, waarmee ze wil bewijzen dat het mogelijk is om als zelfstandige aan public relations te doen.
Dankzij haar 20 jaar ervaring bij bureaus is haar visie op public relations heel anders. « PR is niet alleen een tactiek, maar een onderdeel van communicatie op zich, » legt ze uit in een interview met PUB. Barbara is zich er van bewust dat PR een uitdaging is geworden en dat je moet opvallen om niet te verdrinken in de poel aan informatie. « Je moet geëngageerde content met een aanzienlijke toegevoegde waarde hebben als je niet onopgemerkt wil blijven, » zegt de nieuwe freelance.
Een eerste campagne voor Magnetik PR
unsplashMet haar vastberadenheid won Magnetik PR al de aanbesteding van Servier. Magnetik PR ontwikkelde voor het farmaceutische bedrijf een geïntegreerde campagne met als doel alle jongvolwassenen aan te moedigen om hun ouders op te roepen de strijd met hypertensie aan te gaan en hun bloeddruk te laten meten. In België hebben namelijk ruim 2,5 miljoen volwassenen last van een hoge bloeddruk. Bij ongeveer de helft van de patiënten is de aandoening nog niet gediagnosticeerd, wat het enorme belang aantoont van de bloeddruk te meten. Om de campagne te lanceren deed Magnetik PR een beroep op de Belgische, wereldwijd bekende influencer Jonathan Kubben Quiñonez (Mom, I’m fine). De campagne wordt vandaag gelanceerd naar aanleiding van World Hypertension Day.
1200x1200-1De jonge Brusselaar Jonathan besliste om alles achter te laten om zijn droom waar te maken en de wereld rond te reizen op zoek naar avontuur, maar niet zonder zijn mama af en toe gerust te stellen. Daarom creëerde hij een Instagramprofiel waar hij geregeld foto's op post van hem met de boodschap ‘Mom, I'm fine’. Maar vandaag, naar aanleiding van World Hypertension Day, zijn de rollen omgedraaid. Hij vraagt zijn mama om hém gerust te stellen door haar bloeddruk te laten meten. En daarom schrijft hij nu op zijn bekende pancarte de boodschap: ‘Mom, are you fine?’.
mom are you fine« Met deze campagne willen we een gezonde, hechte familieband promoten waar iedereen elkaar tips kan geven voor zijn of haar welzijn, » vertelt Barbara. « De kinderen van destijds zijn groot geworden. Nu is het hun beurt om hun verantwoordelijkheid op te nemen en hun ouders te zeggen wat ze moeten doen voor hun gezondheid, met andere woorden: hun bloeddruk laten meten. Want kinderen willen hun ouders niet kwijt! »

Er worden affiches en brochures verdeeld in dokterspraktijken, maar ook in de apotheek worden affiches opgehangen. Op Facebook wordt een sensibiliseringsfilmpje gelanceerd, dat je in zijn geheel kan bekijken op de websites van de campagne, www.momareyoufine.be en www.dadareyoufine.be. Er wordt ook een perscampagne gelanceerd en er zijn plannen om samen te werken met andere influencers in België om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Er zullen ook in verschillende ziekenhuizen in België lokale evenementen georganiseerd worden om mensen aan te moedigen om hun bloeddruk te laten meten bij hen in de buurt. Deze campagne wordt gesteund door de Belgische Cardiologische Liga, de Algemene Pharmaceutische Bond en de International Society of Hypertension.