Willem Van den Hoof, toen nog freelance creative, won in 2012 tegen alle verwachtingen in het communicatiebudget voor Canvas. Een bescheiden mijlpaal in de geschiedenis van het Belgische bureaulandschap, en de start van Make Lemonade. En nu, zes jaar later, is het tijd voor iets nieuws, zegt Willem Van den Hoof: “Het waren fantastische jaren. We hebben mooi werk gemaakt. Enorm hard gewerkt, ook. Prijzen gewonnen. Dingen gedaan die mensen zich herinneren. We hebben iets veranderd in de sector. Andere creatieven gemotiveerd om zelf hun ding te gaan doen. Maar nu is het besef gekomen dat een bedrijf met personeel runnen me te veel weghoudt van wat ik het liefste doe: creatie. De drang naar iets anders was er al een tijd, maar de vrijheid om het effectief te doen, is er pas nu. De cirkel is rond.”
Make Lemonade betekent vrij vertaald zoveel als ‘Trek je plan’. En dat blijft Willem Van den Hoof gewoon doen, zegt hij: “Er zijn klanten voor wie ik blijf werken, er zijn heel wat projecten waar ik nu eindelijk tijd voor zal maken en er zijn ook een aantal gesprekken aan de gang over concrete nieuwe pistes.” Het bureau Make Lemonade blijft dus gewoon bestaan, verduidelijkt Willem Van den Hoof aan PUB. De medewerkers zoeken wel andere oorden op. Van den Hoof werkt dus voortaan weer alleen, voor adverteerders én voor bureaus.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]