{Making-Of} JEF BOES VOOR LDV UNITED EN OPVOEDINGSLIJN

PUBNews start een nieuwe en nu al mooie traditie: een reeks making-ofs van de hand van leden van de BCP, de Branded Content Producers. En we beginnen met een knal: het werk van Jef Boes voor Opvoedingslijn, waarover we eerder al kort berichtten. Een campagne die je ongetwijfeld al hebt zien opduiken nadat de Behind The Scenes-video online viraal is gegaan. De film werd gerealiseerd door Jef Boes samen met LDV United en werd uitgevoerd door zeven acrobaten.
Die campagne richt zich tot de ouders van pubers. Jongeren blijken steeds vroeger te puberen en daar hebben vooral hun bezorgde ouders last van. Puberperikelen zijn van alle tijden. Toch wijzen de cijfers van De Opvoedingslijn al enkele jaren op een trend: ouders reiken uit naar hulp voor steeds jongere tieners. “Intussen gaat 30 procent van onze oproepen over 12- tot 17-jarigen: vervreemding van je kind, machteloosheid en moeite met grenzen stellen zijn de meest voorkomende topics,” licht Ilse De Block van De Opvoedingslijn toe. “We willen er zijn voor alle ouders die worstelen met hun pubers.”
Het idee werd met veel liefde gerealiseerd door het productiehuis ILA, de nieuwe naam van Initials L.A. Na een ingewikkelde zoektocht, vond men dankzij Tom Cools van Circus Atelier Salto moedige acrobaten die het zagen zitten om deze moeilijke stunt uit te voeren. De stunt werd op voorhand geoefend en werd hierna op een rijdende step getest door de drukke straten van Brussel. Met veel toeschouwers die met open mond dit gek tafereel opnamen als gevolg. Een uitdagende productie met gelimiteerd budget en mooi resultaat.
De campagne werd gelanceerd met een fragment van zes steppende jongeren in het centrum van Brussel. De video werd al gauw opgepikt door verschillende online kranten en VTM Nieuws. ’s Avonds werd de campagne onthuld in de talkshow De Tafel van Vier.
Credits
DIRECTOR Jef Boes
DOP David Doom
1ST AD Tanguy Lijssens
1ST AC / FOCUS PULLER Krispijn Tant
2ND AC Yoni van Boeckel
GRIP Benjamin Speyer
GRIP 2ND ASSISTANT Remco Revalk
GAFFER Louis-Philippe Beauduin
STYLIST Sarah Roelstraete
H&MUA Kim Thylaert
SET DRESSER Karina Soors
LOCATION MANAGER Jos de Weerdt
LOCATION MANAGER ASSISTANTS Marieke Soete & Zoé Groven
STUNT COORDINATOR Tom Cools
SECURITY Said
RETOUCHE IMAGE Annelien Debusschere
OFFLINE EDIT Bas Gaus & Bram Dutry
ONLINE EDIT Robin De Praetere
GRADDING François Dubois
MUSIC
Justine Bourgeus @ TSAR B
SOUND MIX & DESIGN Matthieu Van Leathem
AGENCY LDV United
Creative Director: Dries De bruyn, Stef Selfslagh
Creative team: Willem De Wachter, Dries De Wilde
Account Team: Tim Janssens, Charlotte Verellen
Strategic director: Floris Adriaenssens
Strategic planner: Frieke Trompet
Design: Roel Craen, Niki Desiron
CLIENT Opvoedinglsijn
SPECIAL THANKS TO Benoit, Adrien, Xanté, Affie & Willem.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]