{Making-Of} JEF BOES VOOR LDV UNITED EN OPVOEDINGSLIJN

Crea / Making-of / News

PUBNews start een nieuwe en nu al mooie traditie: een reeks making-ofs van de hand van leden van de BCP, de Branded Content Producers. En we beginnen met een knal: het werk van Jef Boes voor Opvoedingslijn, waarover we eerder al kort berichtten. Een campagne die je ongetwijfeld al hebt zien opduiken nadat de Behind The Scenes-video online viraal is gegaan. De film werd gerealiseerd door Jef Boes samen met LDV United en werd uitgevoerd door zeven acrobaten.

Die campagne richt zich tot de ouders van pubers. Jongeren blijken steeds vroeger te puberen en daar hebben vooral hun bezorgde ouders last van. Puberperikelen zijn van alle tijden. Toch wijzen de cijfers van De Opvoedingslijn al enkele jaren op een trend: ouders reiken uit naar hulp voor steeds jongere tieners. “Intussen gaat 30 procent van onze oproepen over 12- tot 17-jarigen: vervreemding van je kind, machteloosheid en moeite met grenzen stellen zijn de meest voorkomende topics,” licht Ilse De Block van De Opvoedingslijn toe. “We willen er zijn voor alle ouders die worstelen met hun pubers.”

Het idee werd met veel liefde gerealiseerd door het productiehuis ILA, de nieuwe naam van Initials L.A. Na een ingewikkelde zoektocht, vond men dankzij Tom Cools van Circus Atelier Salto moedige acrobaten die het zagen zitten om deze moeilijke stunt uit te voeren. De stunt werd op voorhand geoefend en werd hierna op een rijdende step getest door de drukke straten van Brussel. Met veel toeschouwers die met open mond dit gek tafereel opnamen als gevolg. Een uitdagende productie met gelimiteerd budget en mooi resultaat.

De campagne werd gelanceerd met een fragment van zes steppende jongeren in het centrum van Brussel. De video werd al gauw opgepikt door verschillende online kranten en VTM Nieuws. ’s Avonds werd de campagne onthuld in de talkshow De Tafel van Vier.

 

Credits

DIRECTOR Jef Boes

DOP David Doom

1ST AD Tanguy Lijssens

1ST AC / FOCUS PULLER Krispijn Tant

2ND AC Yoni van Boeckel

GRIP Benjamin Speyer

GRIP 2ND ASSISTANT Remco Revalk

GAFFER Louis-Philippe Beauduin

STYLIST Sarah Roelstraete

H&MUA Kim Thylaert

SET DRESSER Karina Soors

LOCATION MANAGER Jos de Weerdt

LOCATION MANAGER ASSISTANTS Marieke Soete & Zoé Groven

STUNT COORDINATOR Tom Cools

SECURITY Said

RETOUCHE IMAGE Annelien Debusschere

OFFLINE EDIT Bas Gaus & Bram Dutry

ONLINE EDIT Robin De Praetere

GRADDING François Dubois

MUSIC
Justine Bourgeus @ TSAR B

SOUND MIX & DESIGN Matthieu Van Leathem

AGENCY LDV United

​Creative Director: Dries De bruyn, Stef Selfslagh
​Creative team: Willem De Wachter, Dries De Wilde
​Account Team: Tim Janssens, Charlotte Verellen
​Strategic director: Floris Adriaenssens
​Strategic planner: Frieke Trompet
​Design: Roel Craen, Niki Desiron

CLIENT Opvoedinglsijn

SPECIAL THANKS TO Benoit, Adrien, Xanté, Affie & Willem.