{Making-of van de Week} Regenval van 1 maand op 1 dag

Crea / Making-of / News

Na een strategische competitie koos Willemen Groep, wereldwijd actief in de bouwsector, voor Gutzandglory, zoals PUB eerder berichtte. Eerste opdracht: het nieuwe product Drainphalt lanceren in de markt. Drainphalt is een innovatieve, waterdoorlatende asfaltverharding die een antwoord biedt op een actueel milieuprobleem, namelijk het steeds dalende grondwaterpeil. Vandaag krijgt u de making-of te zien en te lezen!
DRAINPHALT ‘DE WOLK’ MAKING-OF
De eerste schets van het idee.Wolk 10
De gedetailleerde schets van de wolk en het systeem om het water te verspreiden.Wolk 11
De schets van de wolk, en hoe deze zal opgebouwd worden uit gesculpteerd piepschuim.Wolk 12
Testen van het binnenwerk en sproeisysteem van de wolk.Wolk 13
Bepalen van de waterdruk op de sproeikoppen en het debiet. Het doel: geen nevel, maar échte regen produceren.Wolk 14
Sculpteren en assemblage van de wolk in piepschuim in het atelier.Wolk 15
Integratie van het sproeisysteem: een dragend frame met een buizensysyteem en sproeiers die ook in de landbouw worden gebruikt.Wolk 16
Onderaanzicht van het sproeisysteem in de wolk.Wolk 17
Op de parking van Flanders Expo werd een week voor de stunt speciaal een strook Drainphalt aangelegd van 50 x 8 meter.Wolk 18
Installatie van de wolk op de Drainphalt parking bij Flanders Expo.Wolk 19
De wolk wordt de lucht in gehesen. Links in beeld staat de tankwagen die het water aanvoert.Wolk 20
Briefing Marcel Vanthilt en voorbereiding.Wolk 21
De crew van Fisheye – die de wolk gebouwd heeft – maakt zich klaar voor de stunt.Wolk 22
"De stunt: We lieten 1400 liter water in één keer los op de Drainphalt. Waarom 1400 liter? We weten dat er in België per maand gemiddeld 70 liter/ m2 regen valt (cijfers KMI). Onze wolk beregent een oppervlakte van 20m2. 70 liter/m2 x 20m2 = 1400 liter. De regenval van 1 maand op die oppervlakte dus."Wolk 23 Hieronder ziet u nog eens het eindresultaat...

Credits
Client: Willemen Groep
Client Contact: Anne Dockx, Inge Van Compernolle, Emmanuel Van Damme, Tom Clerinx
Agency: Gutzandglory
Account Team: Sarah Lanckman, Wolfgang Florizoone
Strategy: Alexander Kolenberg
CD: Kris Lenaers
Creation: Veerle Vandebroucke, Jeroen Goossens, Jelle van Garderen
Design: Joeri De Cock, Catherine Van den Meersschaut
Creative Production: Fisheye
Event Production: Fast Forward
Film Production: Gieljan Van Goethem