Malibu en Virtue geven mensen hun zomer terug

Crea / Marketing / News

Op 17 september lanceren Malibu en Virtue, het creatieve bureau van Vice, ‘The Coconut Nut Malibu Remix’. Een muziekvideo die bestaat uit dansmoves van fans over de hele wereld die hun interpretatie van #TheCoconutChallenge geven. Met deze wereldwijde campagne wil Malibu de zomer te laten voortduren op leuke en alternatieve wijze nu de ‘Malibu Games’-merkcampagne door Covid-19 niet door kon gaan.

Onder deze uitdagende omstandigheden trapte Malibu en Virtue begin augustus met #TheCoconutChallenge een wereldwijde campagne af in samenwerking met de bekende Amerikaanse DJ en producer Dillon Francis, gerenommeerde choreograaf Matt Steffanina en meer vijftig 50 Malibu-merkambassadeurs uit zeven verschillende landen.

Samen met internationale mediapersoonlijkheden, waaronder de Nederlandse Denise Kroes, Noah Joey, Vita Boers en Rarko inspireerde Malibu mensen om de heupen los te gooien en hun creatieve interpretaties van de Coconut Dance op social media te delen om zo kans te maken om onderdeel te zijn van de officiële ‘The Coconut Nut Malibu Remix’-muziekvideo die nu gelanceerd wordt.

“Toen de pandemie ons voor onvoorziene uitdagingen stelde hebben wij een beroep gedaan op onze langdurige partner Virtue om een strategie en campagne te bedenken die aansloot bij ons publiek en tegelijkertijd het zomergevoel zou terugbrengen,” zegt Monica Jungbeck, global senior marketing manager Malibu bij The Absolut Company. Wij zijn onder de indruk van hun vermogen om zowel op strategisch als creatief gebied hebben kunnen leveren terwijl de wereld met de dag lijkt te veranderen. En het allerbelangrijkste; we hebben ons publiek het gevoel geven dat de zomer gewoon door is gegaan.”

Simone Quistgaard, business director Northern Europe bij Virtue, voegt daaraan toe: “Wij geloven in het creëren van werk dat mensen vermaakt en echt waarde toevoegt aan de leefwereld van de doelgroep. We zijn echt in de wereld van het publiek van Malibu gedoken en en wilden hen creatief inspireren door ze uit te nodigen om op alternatieve wijze van de zomer te genieten. De samenwerking met Malibu gaat veel verder dan het traditionele ‘client/bureau’ model en we zijn dan ook ontzettend trots op het werk dat wij onder de deze uitdagende omstandigheden samen hebben kunnen maken.”

Het werk komt in navolging van andere creatieve campagnes die voortkomen uit de meer dan drie jaar durende samenwerking tussen Malibu en Virtue. Virtue is global lead agency voor alle communicatie-activiteiten, zoals de Malibu Games in 2018 en 2019 en de Malibu Summer Feels Tour waarmee Malibu een van de meest besproken rummerken was van de zomer van 2019.

Credits
Agency: VIRTUE
Creative Director:  Rich Perusi
Associate Creative Director: Trine Qvistgaard                              
Creative: Dimitri Paiva                                        
Sr Copywriter: Kristoffer Björkman    
Designer: Tone Jacobsen                                 
Strategy Director: Vicky Chen                               
Head of Production Northern Europe: Heidi Baltzer
Business Director: Simone Quistgaard                          
Sr. Account Manager: Mette Rolighed                                
Client: Malibu
VP Global Marketing: Johan Radowjevski
Global Senior Marketing Manager: Monica Jungbeck
Senior Brand Manager: Anna Kjellmark
Brand Manager: Galya Korukchyan
Strategy Director: Arnaud Malinconi