Manamana helpt je over je kater met ... melk

4schools / Crea / News

VLAM vroeg Manamana om de succesvolle Alles-begint-met-melk campagnevideo in de supermarkt te flankeren met campagne assets die het product ook 'in gebruik' toonden. "Een simpele maar verraderlijke briefing. Want we wilden absoluut ver weg blijven van de twee-kindjes-met-melksnor-aan-de-ontbijttafel filmpjes die we al een miljoen keer gezien hebben," zegt strateeg Matthias Debruyn

Alles begint met melk 

"Onze claim is natuurlijk veel meer dan een mooi opstapje naar romantische storytelling: het is ook gewoon de waarheid in de keuken. Melk is het eerste waar we naar grijpen als ons lichaam helemaal op is. Dan is melk het oerproduct waar we naar snakken. Dan kan niets wat melk wél kan," zegt creatief directeur Dries De bruyn.

"In de campagne tonen we een sporter die zich net helemaal uitgeput heeft en een feestvierder the day after met pompende koppijn die je door het scherm kan voelen. En als klap op de vuurpijl een mama die de vierde keer die nacht gewekt wordt door het gehuil van haar jongste dochter. Drie totaal verschillende mensen die één ding gemeen hebben: ze snakken naar de verlossing die op hen wacht in de deur van de koelkast. En ze gieten de inhoud van die fles melk dan ook gulzig naar binnen."

Visueel meesterwerk

De bruyn: "De video's die we samen met Diplomat maakten stralen precies de ellende uit die we allemaal voelen als ons lichaam over de rooie gaat. En precies wanneer we met die wanhoop meevoelen, komt de verlossing bij het licht van de koelkast, vergezeld van een meeslepende wals. Waarmee de hele wereld plots weer heel wat zachter wordt. Een erg geslaagd contrast dat zijn impact op consumenten niet mist."

CREDITS

​Client: Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing
​Client contact: Ellen Vanderpoorten ​ ​
​Agency: Manamana
​Strategic director: Matthias Debruyn
​Creative director: Dries De bruyn
​Account manager: Rein Hannah Bojahr
​Project manager: Ellen Dierckx
​Creative team: Fien Van Mechelen, Lisa Decré
​Regie: Frank Devos
​1st AD: Erik Van Overloop
​DOP: Wim Vanswijgenhoven
​1st AC: Joris Rymen
​Gaffer: Bram Lens
​Best boy: Dries Cumps
​Elektro team: Jenze Coopman, Gertjan Coorevits, Bernd Granitzer
​Key grip: Miguel Rinckhout
​Art director: ​ Studio Woot Woot
​Styling: Inger Pedersen
​MUA: Melissa Popsel
​Location manager: Patrick Proot
​Production assistant: Oleg Ustimenko
​Casting: Diplomat
​Executive producers: Erik Van Overloop & Joachim Veyfeyken
Production: Diplomat
Post-production: Uncanny
Grading: Kene Illegems
Music composing: Koch Buning
Audio postproduction: Alan Witts