Marc Fauconnier (ACC): “Hoera, het is crisis!"

Als we de economische indicatoren mogen geloven, kondigt 2023 zich niet bepaald rooskleurig aan. Het consumentenvertrouwen staat eind 2022 op een historisch laag pitje. Een jaar geteisterd door de oorlog. Stijgende energiekosten. Een galopperende inflatie. U begrijpt dat de meeste analisten een bijzonder moeilijk jaar voor onze bedrijven voorspellen. “Terwijl de laatste recessie als gevolg van de pandemie nog vers in het geheugen ligt," dixit Johan Vandepoel, ceo van ACC.
Marc Fauconnier, voorzitter ACC, denkt er het zijne van: “Merken zijn vaak het eerste slachtoffer van recessies en dat is een existentieel probleem voor mensen die in marketing en communicatie werken. Want merken zijn onze bestaansreden. Maar ook voor de hele economie zijn gezonde merken van cruciaal belang. Ze creëren immers immateriële waarde (brand equity) en zijn daarmee de financiële zuurstof voor onze bedrijven." En vervolgens kroop Marc Fauconnier opnieuw in de pen en analyseert hij – op basis van een flinke portie onderzoek – hoe we met onze merken kunnen navigeren in woelige economische wateren. Voor een beter rendement tijdens de recessie maar vooral ook nadien. 9% van de bedrijven komt in betere vorm uit een recessie dan ze erin stapten. Misschien bent u straks één van hen!
Om het boekje van 36 pagina's te bestellen stuurt u een mail naar stephanie@acc.be met als titel “Hoera”. Of luister naar de podcast. Teamleader liet Marc Fauconnier lustig zijn inzichten delen voor hun Agency Life-reeks. De Agency Life-podcast van Teamleader is te horen op Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts en Google Podcast. Beluister alle afleveringen hier.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]