Marco Ruivenkamp managing director SpotX Benelux

News / People

Marco RuivenkampSinds 1 juli 2018 is Marco Ruivenkamp (48) de nieuwe managing director van videoadvertentieplatform SpotX. Binnen SpotX, dat onderdeel is van de RTL Group, wordt Ruivenkamp verantwoordelijk voor de verdere groei van SpotX in België, Nederland en Luxemburg. Met de benoeming van Ruivenkamp versterkt SpotX zijn wereldwijde positie als specialist op het gebied van programmatic video-advertising.
SpotX is een werelwijd videoadvertisingplatform dat eigenaren van media en premium publishers voorziet van tools om de verkoop van video-inventory te optimaliseren op desktop, mobiel en connected TV devices. De aanstelling van Ruivenkamp hangt samen met meer investeringen in programmatic adtech-oplossingen voor televisie, personeelsuitbreiding en klantretentie. In het eerste kwartaal van 2018 zag SpotX een groei van 43% en ondertussen wordt 30% van de wereldwijde online advertentie-uitgaven besteed op het tv-scherm.
Ruivenkamp beschikt over een indrukwekkende achtergrond in programmatic advertising. Zo was hij eerder verantwoordelijk voor de groei van mobile videoplatform LoopMe en had hij de leiding over alle digitale en programmatic activiteiten bij mediabureau MEC. Daarnaast heeft hij verchillende internationale leidinggevende posities bekleed bij onder meer Turn, Tapps en Yahoo. Bij SpotX neemt Ruivenkamp de rol over van Jeroen Rutte, die na het vertrek van Elwin Gastelaars de functie op interimbasis heeft bekleed. Elwin Gastelaars werd benoemd tot head of Europe van SpotX Advanced Solutions Group en rapporteert voortaan rechtstreeks aan Allen Klosowski, senior vice president van SpotX Advanced Solutions Group.