Het afgelopen jaar hebben we in PUB vrij veel aandacht besteed aan het belang en de plaats van marketeers in bedrijven. Via allerlei onderzoek en ook uit interviews wordt namelijk de schijn gewekt dat het marketingvak aan waarde moet inboeten. Ook in dit nummer haken we daarop in met een onderzoek van The House of Marketing. Het onderwerp kwam eveneens aan bod tijdens de uitreiking van de Marketeer of the Year op 19 november. Eric Lauwers, ex-marketeer en ceo vanAB Inbev, ging nog een stap verder met zijn toespraak over de mate waarin marketeers kunnen doorgroeien tot ceo’s.
Het valt me op dat een aantal besluiten uit deze onderzoeken allesbehalve nieuw zijn. Dat marketing niet mag verengd worden tot communicatie, dat is echt wel een open deur intrappen. En dat men nog andere waters moet doorzwommen hebben voor men het tot ceokan schoppen,lijkt me nogal wiedes.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]