Martha bier laat je proeven van het leven in eerste TV-campagne 

Crea / News

Vijf jaar na de lancering van de Martha-bieren schakelt The Brew Society een versnelling hoger.  Het bier Martha onderging een rebranding en pakt uit met een slagzin die bulkt van levenslust: Martha, proef het leven. Het verhaal van Martha werd scherpgesteld en in een visueel concept gegoten. Martha staat garant voor alles wat het leven te bieden heeft. De beelden van de TV-campagne zetten aan om voluit het leven te beleven: zonovergoten plekken opzoeken, stilzitten en niet stilzitten, buitenkomen, vrienden zien, op ontdekking gaan… alles meepakken. Carpe diem, maar dan op zijn West-Vlaams: "Al wadawe gèt eewe gèt”.  Zo vat de voice-over van de spot het credo samen.

Martha is tegelijk complex en toegankelijk. Iedereen herkent zich op een of andere manier in Martha. Gul of gulzig. Sexy, crazy, happy.  Dapper, wild of zachtzinnig… Hoe je bent of wil zijn, er is altijd een Martha die bij je past! De Martha-bieren hebben een snelle opmars gekend met een nationale verspreiding bij drankenhandels en het netwerk van de Colruyt-groep. “We investeerden in een high-tech brouwerij met de modernste brouwinstallaties, kwalitatieve gistingstanks en een state-of-the art brouwerij, waardoor wij klaar zijn voor een exponentiële groei in de toekomst,” aldus Björn Desmadryl, zaakvoerder van de brouwerij. “De brouwerij kan in principe 100.000 hectoliter bier brouwen, dat maakt ons toch een van de grotere van Vlaanderen. Ons continue streven naar kwaliteit resulteerde erin dat Martha al vele internationale prijzen won. Maar we voelden dat ons merk Martha iets tekortkwam om haar voetafdruk naast die van gevestigde waarden zoals Duvel, Cornet en Omer te zetten. Ons merk was nog niet volwassen."  Om werk te maken van die positionering ging The Brew Society een samenwerking aan met het marketingadviesbureau Markupp van Nicolas Degryse, een gevestigde waarde in de food & drinks-wereld. Martha kreeg een nieuw logo, en de etiketten en glazen werden volledig gerestyled. De TV-campagne werd dan weer gerealiseerd door productiehuis Clementine, geen onbekende in het lanceren van succesvolle videocampagnes in de biersector.  

De spots en billboards lopen in mei, juni en het najaar op de Play-zenders en VRT Max, en via sociale media-kanalen. De rebranding en TV-campagne zijn een grote investering voor The Brew Society, maar zullen ongetwijfeld leiden tot een uplift van het merk. De visuele campagne plaatst Martha waar het bier verdient om te staan.  

Credits

Client: The Brew Society 

Agency: Markupp - Nicolas Degryse 

Productiehuis: Clementine 

Account: Stijn Dejonckheere 

Script & Regie: Barbara Dejonghe

DOP: Bert Degraeve 

Copy: Lieselot Dejonghe

Sound: Audiotheque 

Voice: Silke Thorrez