Martin Velge sluit zich aan bij Pivott

News / People

Nadat Pivott werd aangesteld als het social bureau van Aldi kende het full-service digitaal bureau een sterke bedrijfsgroei. Een ideaal moment om Martin Velge als head of social en performance te rekruteren ter versterking van de teams, zo vinden ze bij het bureau.

In deze rol zal Velge de hiërarchische verantwoordelijkheid dragen voor de social en performance teams en zal hij klanten ondersteunen bij het ontwikkelen van hun business. Hij zal hierbij de expertise van Pivott op het gebied van performance marketing verder ontwikkelen. Olivier Van Duyse, CTO van het bureau, zal zijn referent zijn.

Martin Velge bouwde een opmerkelijke ervaring op in digital marketing en in het bijzonder in performance. Hij startte zijn carrière door zijn kennis van de belangrijkste digitale kanalen in SEA, social media en programmatic te ontwikkelen, met name bij ​Reprise Media (IPG Mediabrands) en Performics (Publicis)​. Web analytics, tag management en andere technische kennis vervolledigden later zijn opleiding. Recent geraakte hij vooral geïnteresseerd in data door de lancering van de afdeling DDS (Dentsu Data Services) bij ​Dentsu Aegis Network​.

“Ik ben blij dat ik me bij Pivott heb aangesloten. Ik ben ervan overtuigd dat het complementaire karakter van onze respectievelijke ervaringen de positie van Pivott in de prestatiemarkt verder zal versterken,” zegt Martin Velge.

Denis de Groote, CEO van Pivott, bevestigt: ​“Ik ben enorm verheugd met de komst van Martin. Ik ken hem al sinds mijn tijd bij Google en ik ben altijd onder de indruk geweest van zijn expertise en gecharmeerd door zijn soft skills die van hem een geweldige teamleider zullen maken. Martin is een onmiskenbare troef in onze beoogde groei in een zeer specifieke corona-context die merken ertoe aanzet om al hun prioriteiten te shiften naar digital, een uitgelezen kans voor Pivott.” 

Pivott werkt samen met Aldi, ING, Connections, Sony Pictures, Miele en Paulig en won onlangs verschillende prijzen (Effie, Mixx, Amma) voor JBC en Proximus.