Materne, "het Belgische lievelingsmerk met zijn authentieke natuurlijke sappen, jams en compotes" is bekend bij 9 op de 10 Belgen. Samen met zijn digitaal marketing- en communicatiebureau Emakina zette het 2022 in met een originele campagne voor zijn nieuwe assortiment Easy Chef. De combinatie van 100% Belgische appels, groenten en kruiden in compotes is niet alleen verrassend, maar werkt ook echt als een tovermiddel. Voeg Easy Chef toe aan je gerechten en in amper twee minuten til je elke maaltijd naar het niveau van een meesterkok.
De magische Belgische mix
Dit opmerkelijke en smaakvolle resultaat is een beetje zoals België zelf, dacht het Emakina-team, waar Noord en Zuid samen een magische mix creëren die op de een of andere manier werkt. Met dit inzicht vormde het user agency een contrasterend Frans- en Nederlandstalig duo, dat het wonder van de 'Easy Chef Provençale' en de 'Asian Style' bespreekt in een intuïtieve talenmix. Allez, smakelijk! Fruit en groenten, Walen en Vlamingen... met onverwachte ingrediënten maak je dikwijls de beste compotes (en de beste grappen).
Het Emakina-team ontwikkelde de digitale strategie voor de campagne, ontwierp de e-shop landingspagina en banners, creëerde materiaal voor een nieuwsbrief, posts in de sociale media, online advertenties en de originele taalmix-video's. Zo wordt duidelijk dat iedereen een Easy Chef kan zijn en schijnbaar sterk verschillende smaken kan verenigen, zoals België doet met zijn soms surrealistische maar vaak werkende mix van talen en culturen.
#RechtUitHetHart
Emakina ging in januari 2021 aan de slag voor Materne als vaste digitale marketing- en communicatiepartner. Het had een pitch gewonnen tussen vijf bureaus en nam enthousiast de uitdaging aan om het merk te versterken en traffic te genereren naar de nieuwe online winkel. Daarvoor ontwikkelde het een aangepaste strategie en uitvoering die toch ook de rijke traditie van het bedrijf respecteert. Het gaf een nieuwe draai aan de digitale communicatie van Materne en deelde de liefde voor hun aanbod met de hashtags #RechtUitHetHart en #ÇaVientDuCoeur. "De samenwerking met Emakina is zeer constructief en gebaseerd op vertrouwen", besluit Irène Besem, marketingmanager bij Materne. "We staan open voor meer gedurfde ideeën, en dat helpt Materne om zich te onderscheiden van de concurrentie. Met de hulp van Emakina geven we onze marktpositie een boost, terwijl we onze communicatie een meer creatieve en menselijke toets geven."
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]