Mathieu Cardon stijgt een trap bij Publicis Groupe

News / People

Publicis Groupe Belgium benoemt Mathieu Cardon als nieuwe executive creative director. Hij zal er het creatieve departement leiden met de steun van drie creative directors.

Mathieu Cardon heeft een brede ervaring van meer dan 20 jaar, zowel in onafhankelijke als in netwerkbureaus. Hij gelooft dat impactvolle creativiteit altijd effectiviteit oplevert, een overtuiging die meermaals erkenning kreeg op onder meer de Cannes Lions, D&AD, The One Show, AdStars, de Belgium en Euro Effies en de WARC Effective 100.

In 2001 startte Cardon als copywriter. Voor hij in 2020 aan de slag ging bij Publicis Groupe Belgium was hij regional creative director bij Ogilvy Social Lab. Hij had er vier Europese landen onder zijn hoede en nam ook de co-leiding bij de lancering van een Afrikaans-Europese campagne in zeven Afrikaanse landen. “We zijn ontzettend blij met Mathieu aan het hoofd van ons creatieve departement. Mathieu zal een cruciale rol spelen in het vormgeven van disruptieve en business-building creatieve campagnes. Hij zal inzetten op niet-conventioneel denken, iets wat zeker zal bijdragen aan de toekomstige groei voor onze klanten. Mathieu zal onze teams assisteren bij het creëren van echt geïntegreerde campagneplatforms voor onze klanten,” vertellen Eva Devos en Karel Vinck, co-CEO's bij Publicis. 

Eduardo Marques, chief creative officer van Publicis Groupe BeNe voegt hieraan toe: Mathieu is niet alleen een geweldige teamspeler, hij is ook een moderne denker die over alle skills beschikt om mee te bouwen aan de manier waarop we willen dat reclame er in de toekomst uitziet.”

“Ik ben absoluut blij met deze nieuwe uitdaging en zeer vereerd door het vertrouwen dat Eva, Karel en Eduardo in mij hebben,” zegt Mathieu Cardon.