Matty Bossouw en Fre Fonteyne leiden designteam Skinn

News / People

Het designteam van Skinn Branding Agency was altijd een cruciale schakel binnen het bedrijf en groeide de laatste maanden tot een team van een 20-tal brand designers, developers, digital designers, motion designers, art directors, photographers en creative directors. Founders Kurt De Vlieghere en David van Gessel hadden tot voor kort de leiding over het designteam. Om mogelijkheden te scheppen voor de verdere ontwikkeling van talent binnen het team geven zij de designfakkel nu door aan twee creative directors die het team zullen leiden: Matty Bossouw en Fre Fonteyne. Kurt De Vlieghere en David van Gessel plaatsen de nieuwe creative directors hiermee in lead voor de verdere creatieve uitbouw van Skinn en zullen zichzelf extra toeleggen op het coachen van de mensen binnen SKINN en het algemeen beleid van het bedrijf verder uitwerken samen met managing director Ruth Bossuyt.

Matty Bossouw drukt al meer dan 10 jaar zijn stempel op Skinn's werk als brand designer. Wat ooit begon als een stage, groeide uit tot een onmisbare positie als creative director. Hij beheerst en bewaakt de 'Skinn signature' als geen ander. “Vandaag de dag weten klanten meestal heel goed wat ze willen. Ze zijn kritisch en hebben vaak al een eigen visie op branding. Het is aan ons om duidelijk te maken dat branding om veel meer draait dan enkel een mooi logo. Branding wint alleen maar aan belang in deze visueel gedomineerde wereld. Het idee en de strategie achter een branding zijn dan ook even essentieel als de schoonheid. Ook motion en sound zullen in de toekomst aan belang winnen. Een geïntegreerde aanpak is dus cruciaal. Hiermee maken we het verschil voor Skinn-klanten.”

Fre Fonteyne speelt al meer dan 20 jaar als geen ander met woord en beeld en is tevens de man die het voortouw neemt in de naming en baseline trajecten bij Skinn. Na ervaring te hebben opgedaan bij enkele kleinere agency's schreef hij zijn eerste hoofdstuk bij Skinn vanaf 2011. Hij maakte een omweg van enkele jaren langs de wereld van advertising, om daarna terug te keren naar branding (en dus Skinn), zijn eerste liefde. “Door de groei bij Skinn was er een duidelijke nood aan meer leiding op design vlak. We dragen nu de Skinn-ideologie en -signature over op het designteam zoals Kurt en David dat bij ons hebben gedaan.”

page2image11728