Maxime Damo (Happiness) over printmagazines

Hoe gaan jonge creatieven om met printmagazines en wat vinden ze belangrijke bouwstenen voor een succesvolle advertentie? We Media probeert daarachter te komen in zijn rubriek The Creatives, met deze keer als gesprekspartner Maxime Damo, associate creative director bij Happiness.
We Media: Welke magazines leest u zelf?
Maxime Damo: “Ik lees graag IDEAT, een contemporary lifestyle magazine dat zich voornamelijk op interieur design, meubels en archtitectuur richt. Een ander magazine dat ik leuk vind is Wilfried, een Belgisch magazine dat zich focust op politiek. Daarnaast lees ik vaak wetenschapsmagazines wanneer ik onderweg ben met de trein. Dan ga ik naar een krantenwinkel om de laatste Epsiloon te halen. Science et Vie lees ik ook graag wanneer ik reis. Beide magazines houden me op de hoogte van de laatste wetenschapsontdekkingen.”
We Media: Welke rol kunnen magazines spelen in de mediamix van adverteerders? Heeft een magazine-advertentie een specifiek voordeel of een bepaald aura ten opzichte van andere media?
Maxime Damo: “Eerst en vooral is het belangrijk om te vermelden dat dat afhangt van merk tot merk. Sommige advertenties van merken, producten of diensten passen beter in een magazine dan anderen. Daarnaast hangt het natuurlijk ook af van welke objectieven een adverteerder heeft. Een magazine-advertentie is heel gunstig voor brand awareness, sociale media kan dan weer leads en engagement genereren.”
[...]
LEES HET VOLLEDIGE INTERVIEW OP DE WEBSITE VAN WE MEDIA
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]