Maxus krijgt Data & Analytics-injectie en wordt EssenceMediacom

Media / News

Eind april 2022 kondigde GroupM Worldwide aan dat zijn twee sterkst groeiende agency-netwerken de handen in mekaar sloegen om een nieuw toekomstgericht bureau te lanceren, genaamd EssenceMediacom.  De fusie moet klanten een one-stop-shop bieden die het technologische, performance- en data-gedreven DNA van Essence combineert met MediaComs geïntegreerde, strategische media-expertise gericht op het bouwen van sterke merken. EssenceMediacom wordt gebouwd om doorbraken te kunnen creëren voor merken in het nieuw marketingtijdperk. Het gevolg voor België? Maxus België vanaf 31 januari vormgeven aan dit nieuwe bureau. Maxus België maakt onder eigen naam al vier jaar lang deel uit van het MediaCom-netwerk, wat deze evolutie een logische volgende stap maakt.  Concreet wil dit zeggen dat GroupM België vanaf volgend jaar drie boegbeeldbureaus zal hebben: EssenceMediacom, Mindshare en Wavemaker. MediaCom België blijft onder zijn huidige vorm bestaan.

“Ik was instant laaiend enthousiast toen ik hoorde dat Essence en MediaCom samen een nieuw agency zouden lanceren," zegt Els Thielemans, CEO van EssenceMediacom België.. "Het samenvoegen van de sterktes van deze twee agency-groepen zorgt voor een unieke positionering op de markt, dat was duidelijk van bij de start. Hierdoor gaan we nog beter kunnen antwoorden op de uitdagingen die onze klanten vandaag de dag hebben. Bovendien zit het niet enkel inhoudelijk goed, ook wat de bureaucultuur betreft, was er onmiddellijk een ‘klik’ met de huidige Maxus-cultuur, een punt waar ik enorm veel belang aan hecht. "

De afgelopen acht maanden was het Maxus-managementteam via verschillende workstreams volop mee aan het werken om EssenceMediacom vorm te geven. "Het voelt dus zeer goed aan om ook officieel de overstap te kunnen maken," vervolgt Els Thielemans. "We zijn ontzettend trots op wat we met Maxus de afgelopen 10 jaar hebben kunnen opbouwen. Vanuit het niets hebben we met veel passie, drive en overtuiging iets moois neer kunnen zetten. Vandaag voelen we ons weer net als 10 jaar geleden. EssenceMediacom wordt een soort van supercharged startup, klaar om ervoor te gaan vanaf de eerste dag. Er staat een spannend nieuw verhaal op ons te wachten en wij hebben het privilege daar mee aan te mogen bouwen. En of we daar zin in hebben!”  EssenceMediacom profileert zich met andere woorden als een uniek agencyproject, dat gericht is op de toekomst van media en communicatie en gebouwd om te antwoorden op de uitdagingen op het gebied van markttransformatie.