MB & BNP Paribas Fortis steunen Belgische e-commerce

News / Retail

Sinds de coronacrisis is lokaal kopen uiterst belangrijk geworden om de winkels en kleine bedrijven van ons land in stand te houden. Inspelend op dit elan van solidariteit lanceren RMB en BNP Paribas Fortis samen een grote mediacampagne ter promotie van de website 'Les e-shops belges'. Tijdens de eerste lockdown ontwikkelden drie jonge, Belgische ondernemers deze website om meer zichtbaarheid te creëren de e-commerce van hier. Op dit ogenblik telt de site bijna 1.400 bedrijven, actief in zeer diverse sectoren: voeding, welzijn, geschenken, decoratie, kids, mode et cetera.

Hoewel de openingsmaatregelen voor winkels op 1 december 2020 versoepeld zijn, kopen veel consumenten toch nog liever online. En in België wemelt het van bedrijven die hun producten en creaties op internet aanbieden. Nu de gezondheidscrisis ernstige gevolgen heeft voor de toekomst van talrijke lokale spelers, is het van het essentieel belang dat we deze initiatieven, die soms te weinig bekend zijnmaarwelbijdragen tot onze nationale economie, een duwtje in de rug geven. 

Grote crossmediale campagne op initiatief van RMB

De lokale economie ondersteunen met een grote crossmediale campagneom de Belgische e-handelaars te promoten, is een idee dat ontstond bij de commerciële teams van RMB. Nathalie Ceter, Theodora Greindl en Laurence Verset, de websitebeheerders van 'Les e-shops belges, waren alvast enthousiast. De RMB-teams ontwikkelden het concept en stelden ook het mediaplan op, zorgden voor de productie van de audio- en videospots en vonden een partnero m de actie te financieren. De campagne begon op 17 december op televisie, radio en digitaal (video en audio). Met het oog op maximale dekking heeft RMB bijna alle merken in portefeuille in het mediaplan opgenomen. Een groot deel van de radio- en tv-spots zijn in primetime geprogrammeerd. RMB past bovendien uitzonderlijke tariefcondities toe voor deze steunactie. En het F.L.A.S.H.-team, de creatieve cel van RMB, realiseerde de 'drive-to-web'-spotsom de kijkers, luisteraars en webbezoekers aan te sporen de website 'les e-shops belges' te bezoeken. Gesteund door zijn mediabureau Havas Media was BNP Paribas Fortis snel te vinden voor het voorstel van RMB en besloot de adverteerder het mediaplan te financieren. De aanwezigheid in elke spot van de 'Les e-shops belges'-campagne geeft BNP Paribas Fortis zichtbaarheid en is een aanvulling van zijn communicatieplan gericht tot ondernemers en bedrijven om de begeleiding bij de digitalisering van hun business te promoten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

© RMB - Régie Média Belge

Boulevard Louis Schmidtlaan 2 - 1040 Bruxelles/Brussel - 02/730.44.11