McDonald’s en TBWA maken het stomend heet

Crea / News

Heet nieuws van de pers. En dat mogen we in dit geval zelfs letterlijk nemen. McDonald’s heeft haar menu namelijk pittig bijgekruid en serveert met de kraakverse Spicy Chicken McNuggets, Spicy McChicken én Spicy McVeggie een heerlijk pikante range.

De stomend hete commercial liegt er niet om. Een hap uit deze spicy nieuwkomers verloopt niet zonder slag of stoot. Liefhebbers van scherpe smaken zijn bij deze dus gewaarschuwd. Voor de flinke portie absurde humor klopte TBWA aan bij regisseur Wim Geudens die nooit verlegen zit om een vette knipoog.

De campagne loopt van 11 oktober tot 31 oktober op televisie. Ook op social zal het er stomend heet aan toe gaan.

Credits

Client: McDonald’s
Agency: TBWA
Executive Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Creatives: Vital Schippers, Marie-Laure Cliquennois, Iliana Couvez
Client Service Director: Geert Potargent
Group Account Manager: Elien Onclinx
Account Manager: Marie Buyens
Account Executive: Charlotte De Backer
Traffic Manager: Laurie Herbots, Christine Lips, Katrien De Craecker
Design: Elke Broothaers, Sébastien Bontemps
Studio/DTP: Léa Leborgne

Production

Producers: Shana Duprez, Elien De Brouwer, Sophie Scheck
Director: Wim Geudens
DOP: Dries Delputte

Post-production

Producer: Sofie Gebruers
Offline/online edit: Xavier Pouleur
Color grading: Xavier Dockx
Sound: Gwenn Nicolay / Nicolas Van Ruysevelt

Sound

Producer: Lauranne Van der Heyden
Sound: Gwenn Nicolay, Nicolas Van Ruysevelt

Client

Chief Marketing Officer: Philipp Wachholz
Marketing Manager: Laurence Anckaert