McDonald’s en TBWA verrassen superfan met mini McDo

Crea / News

Een jonge fan uit Lier werd door McDonald’s België verrast met een eigen mini McDo. Dries Avonds (11) stuurde enkele weken geleden een tekening naar de hoofdzetel met daarin de uitdrukkelijke vraag: “Waarom is er geen restaurant in Lier?”. McDonald’s besloot Dries z’n droom te verwezenlijken, met de steun van TBWA.

McDonald's en TBWA verrasten Dries met een minirestaurant op de Grote Markt. In de aanwezigheid van burgemeester Frank Boogaerts. Binnen in het mini-eethuisje mochten hij en zijn familie vervolgens smullen van frietjes en hamburgers.

“Het was duidelijk dat zijn brief vanuit het hart was geschreven. We waren zo gecharmeerd dat we er wel iets speciaals mee moesten doen,” zegt Kristel Muls, van McDonald’s België. Voorlopig zijn er geen plannen om een restaurant in Lier te bouwen.

Credits:
Agency: TBWA\Belgium
Client: McDonald’s Belgium (Athina Manirakiza – Laurence Anckaert – Kristel Muls)
Campaign Title: Mini McDo voor superfan Dries
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Kenn van Lijsebeth
Account team: Tom Eilers
DOP: Dennis Blarinckx
Sound: Marius Acke
Production company: MAKE
Event Agency: Magma
Press relations: PRIDE
Media Agency: OMD