MEC investeert in data science met DATAA

Communication / Innovation / News

MEC Visual - Embrace your future todayBig data, Smart data of ook Internet Of Things,...: enkele van de concepten en benamingen die sinds jaren op de markt worden gebruikt, zowel door adverteerders als de media. En toch worden ze om reden van complexiteit, middelen en/of prioriteiten te weinig verkend om dit in waarde om te zetten.

MEC Belgium en DATAA, een startup gespecialiseerd in data science, beslisten toenadering te zoeken voor de ontwikkeling van vier expertisedomeinen die, volgens MEC, de nieuwe specialisaties van morgen zullen uitmaken: Predictive Marketing, Artificial Intelligence, machine learning en de ontwikkeling van nieuwe media-oplossingen.

Thierry Brynaert

Thierry Brynaert

DATAA, met als CEO François Bordes (voorheen VP sustainability Capgemini France), telt vandaag zes data scientists met elk een eigen leerschoolachtergrond, gevormd aan de KUL, UCL of de VUB. Ze nemen fysiek hun plek in het hart van het bureau in om zo nog beter hun kennis te kunnen delen met de teams van MEC. Thierry Brynaert ziet de samenwerking als volgt: “Partnerships met startups die actief zijn in domeinen die met ons complementair zijn, vormen een prioriteit voor ons agentschap. Dankzij deze samenwerking met DATAA die eind 2016 werd gelanceerd, kunnen we projecten ontwikkelen die voluit inzetten op de toekomst en onze klanten en prospects begeleiden in domeinen die zij nog te weinig beheersen."

Francois Bordes

Francois Bordes

François Bordes voegt hieraan toe: “We waren snel aangetrokken tot MEC, met haar innoverende strategie gebaseerd op een objectieve en gestructureerde toekomstvisie. Dankzij de samenwerking van onze beide ondernemingen kunnen we tal van adverteerders begeleiden inzake mediadata, verkoopsdata, enz. maar ook bij het ontwerpen van nieuwe algoritmes die bijdragen tot de ontwikkeling van predictive marketing en artificial intelligence oplossingen."