Media met een gouden randje

Media / News

Wie wil scoren in de luxemarkt, moet de brand identity van zijn product en dat van het gekozen medium matchen. Adverteerders moeten slimme keuzes maken en aandacht schenken aan de effecten van een brandingcampagne op hun brand equity. Welke kansen biedt dat aan media die luxe in het vaandel dragen?

Luxe? Die vind je in bladen als  Trends Style (Trends), Black (Knack Weekend), Sabato (De Tijd) of in de luxe-, horloge- of designspecials van kranten als De Standaard en De Morgen. Andere magazines halen grote oplages, terwijl ze minder bekend zijn bij het grote publiek, zoals ImagoExclusief, L’EventailZoute PeoplePollenCook (voor foodies) enzovoort. Er is Imagicasa, over architectuur, interieur, kunst, reizen, auto’s en lifestyle. Wie helemaal de crossmediale toer opgaat in lifestyle en luxe, is Wim De Schutter, die naast zijn communicatiebureau Le Loft Epicurien in het voorjaar van 2020 Puredeluxe TV lanceert. Hij sloot daarvoor een distributie- en commerciële overeenkomst met Roularta Media met o.a. voor televisie (Kanaal Z en Canal Z) en voor print en online (Weekend Knack/Le Vif Weekend en Trends/Tendances). Een crossmediaal native platform dus voor de wereld van luxe, premiummerken en hun experiences. Samengevat wil Puredeluxe TV een inspirerend contentplatform worden rond alle zaken die het leven aangenaam maken. “Wij zijn eigenaar van ons contentplatform en commercialiseren het dus zelf, maar de salesteams van Roularta Media nemen dit ook op in hun aanbod,” licht De Schutter toe. 

[...] Meer weten? Het volledige artikel leest u in uw PUB luxe-editie. En dan is er nog onze PUB Luxury Experience...