Media Pocket Guide zet media op een rij

Futures presenteerde de nieuwe editie van de Media Pocket Guide, referentiewerk over de Belgische media. Futures is de afdeling voor research & consumer insight van UM en Initiative van de groep IPG Mediabrands. De gids maakt elk jaar een stand van zaken op van alle cijfers ter zake, maar stelt op dat gebied ook vlak en onderzoeken voor. Op de taartdiagram hieronder ziet u een overzicht van de marktaandelen van de Belgische media. We onthouden dat televisie met een aandeel van 41,2% het medium bij uitstek van de Belgen is gebleven, gevolgd door dagbladen met 20,1% en radio met 13,4%.
De Media Pocket Guide biedt voorts een overzicht van de uitgaven van de Belgische gezinnen. De gids stelt vast dat die voor telecommunicatie en ontspanning verhoogden van 7.9% in 2005 tot 11.1% in 2014.
De Media Pocket Guide 2016 stelt vast dat Procter & Gamble Benelux de top drie van de reclame-investeringen leidt, gevolgd door Unilever en D'Ieteren Group.
De Media Pocket Guide stelt ook dit jaar een schat aan informatie voor alle Belgische media voor. Professionals vinden een volledige en gratis versie van deze interessante gids terug via deze link.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]