Mediahuis en Jani Kazaltzis slaan de handen ineen
Mediahuis en Vlaanderens bekendste stylist Jani Kazaltzis slaan vanaf 1 juni de handen ineen. Vanaf dan zal Mediahuis instaan voor het inhoudelijke aspect en de verdere groei van het online ‘feel good’ contentplatform Jani TV. Mediahuis Connect neemt als regie de commercialisering van Jani TV voor haar rekening. Bovendien zal Jani, naast zijn VIER- en VIJF-programma’s, exclusief voor Mediahuis en haar titels, digitale video formats gaan ontwikkelen. Voor de goede orde geven we graag mee dat Jani uiteraard te zien blijft op zowel VIER als VIJF, waar hij dit najaar opnieuw koppels zal restylen voor een gloednieuw seizoen van Zo Man Zo Vrouw.
Dominic Stas, managing director Audiovisual Mediahuis: “Vandaag al kijkt 80% van alle Belgische surfers naar online video. Vanuit deze markttrend en een gezonde digitale ambitie willen we als Mediahuis onze online video activiteiten verder laten groeien. Niet alleen door onze surfers exclusieve videocontent aan te bieden maar ook door samenwerkingen met derden aan te gaan. Jani is vandaag een begrip. Hij is hét lifestyle-merk in Vlaanderen. Ik geloof heel sterk in onze samenwerking en de relevantie van de content die we samen gaan creëren voor een breed publiek. Hierbij hanteren we een multi-channel aanpak waarbij de beschikbare content via verschillende kanalen wordt verspreid. Zo bestaat Jani TV niet alleen uit de website maar brengen we dit merk ook tot leven via de sociale media, nieuwsbrieven…”
Als actueel en inspirerend contentplatform spreekt Jani TV een brede doelgroep aan van consumenten, op zoek naar informatie en inspiratie rond lifestyle in de brede zin van het woord. Dit biedt meteen ook een waaier aan mogelijkheden voor adverteerders. Peter Verrept, business development manager Video: “Via Jani TV kunnen we adverteerders op een unieke manier in de schijnwerpers plaatsen. Naast klassieke advertising mogelijkheden zijn bijvoorbeeld ook redactionele integraties mogelijk. Meer nog, zoals we reeds succesvol hebben gedaan voor diverse adverteerders, zullen we met Jani TV de kaart trekken van native storytelling, content die naadloos aansluit bij de doelgroep, helemaal op maat van een commerciële partner die bewust kiest voor beleving én activatie.”
Het online contentplatform Jani TV dat eind 2014 van start ging, zit vanaf 1 juni ook in een nieuw kleedje. Naast een vernieuwde look & feel wordt nog meer dan voordien ingezet op exclusieve videocontent waarbij kort en licht verteerbare formats met een hoog fun-gehalte, de leidraad zijn. Een vernieuwde redactie zorgt hierbij voor een optimale voeling met de actualiteit door elke dag nieuwe content aan te bieden, niet alleen via video maar ook via blogposts en een dagelijkse nieuwsbrief. Naast praktische styling tips en beauty tricks biedt het vernieuwde Jani TV ook ruimte voor een breder kader met onderwerpen als een evenwichtige levensstijl, gezond en lekker eten, interieur, maar ook Hollywood-nieuws.
Een aantal nieuwe formats zijn alvast:
- In de dressing, waar Jani samen met een BV de kleerkast induikt en op die manier te weten komt hoe belangrijk kleding voor hem of haar is.
- Vraag het aan Jani, als het ware een verzoekformat met stylingvragen, beantwoord door Jani in een hapklaar filmpje.
- Styling labs: praktische en inspirerende stylingtips die inspelen op de laatste trends en must-haves
- What to hair: de laatste kapseltrends en vooral, hoe je er zelf mee aan de slag kan.
- Make-up your mind: handige make-up tips en trends.
- Nieuws uit Hollywood: een selectie van de belangrijkste internationale celebrity berichten.
Jani Kazaltzis: “Ik voel me erg welkom binnen Mediahuis. De nieuwe ploeg van Jani TV werkt met heel veel goesting en ambitie om er iets groots te maken. Styling en beauty blijven natuurlijk ontzettend belangrijk maar tegelijkertijd is er ook ruimte voor celebrity news of gewoon lekker gezond eten. Op Jani TV valt er elke dag wel iets te beleven en wie langskomt wordt meteen getrakteerd op een grote dosis fun.”