Mediahuis en De Vloer slopen de paywall met +PLUS

Crea / Media / News

Mediahuis pakt uit met een nieuwe abonnementsformule. Abonnees van om het even welke Mediahuiskrant krijgen hierdoor gratis en onbeperkt toegang tot alle plusartikels in alle Vlaamse titels van de mediagroep. Deze zomer koos Mediahuis, na een pitch, voor De Vloer als bureau voor de lancering van hun nieuwe overkoepelende abonnementsformule. Zij bedachten de naam +PLUS die meteen ook een hint geeft van wat het product is. Wie een abonnement heeft op een van de Mediahuistitels, kan zich vanaf die datum gratis registreren als +PLUS-abonnee. Hij of zij krijgt dan, bovenop het bestaande abonnement op de digitale of papieren krant, gratis toegang tot alle plusartikels op de websites en in de apps van de andere Mediahuiskranten.

“Het succes van onze 5 nieuwsmerken is gebouwd op hun journalistieke kwaliteit en verscheidenheid. Met de nieuwe +PLUS-formule geven we al onze abonnees maximale waarde voor hun geld: ze lopen nooit meer tegen een paywall aan en kunnen op die manier elke dag het nieuws, duiding en de opiniëring in al onze titels volgen,” zegt Koen Verwee, CEO Mediahuis België. 

Mediahuis maakt van de lancering van +PLUS gebruik om ook nieuwe lezers aan te spreken. Wie nog geen abonnee is, kan voor 1 euro een maand intekenen op +PLUS. Men leest dan 1 krant op een manier naar keuze: elke dag digitaal, elke dag op papier of alleen op papier in het weekend. Bovenop dat abonnement krijgt men gratis toegang tot alle plusartikels van de 4 andere Mediahuistitels.

Naast de naam, stond De Vloer ook in voor de volledige branding en de lanceringscampagne met radiospots, print, digital, OOH en TV.

Credits:

Client: Mediahuis 

Client contact: Liesbet Brigou, Annelies Paredaens, Dries Vereecke

Agency: De Vloer 

Account Team: Tom Eilers, Lien Dons  

Creative Director: Geert Verdonck, Johan Roelandt

Creatives: Matthias De Smet, Ivo Mertens, Henri Verhaegen, Robin Van de Ryck

Design: Tom De Vriendt 

Production: Make  

Film Production: Make