Maarten Galle, Heleen De Winne en Alexandra Sansen naar Mediahuis

Mediahuis

Media / News / People

Om nog sterker te kunnen inspelen op de programmatic trends en de noden van adverteerders en trading desks, trok Mediahuis Maarten Galle (ex-Pebble Media en ex-DPG Media) aan. Hij startte op 14 oktober als director Programmatic bij Mediahuis Advertising. In deze rol is hij verantwoordelijk voor het uitbouwen van een doorgedreven programmatic strategie en de dagelijkse aansturing van het programmatic team. Het programmatic team bestaat verder uit Sylvia De Bus (Programmatic Key Account Manager), Valérie Poncelet (Programmatic & Yield Expert) en Evelien Heynssens (Programmatic Performance Specialist). Maarten Galle rapporteert aan Bart Decoster, corporate director Mediahuis Advertising. Bart Decoster: “Verkoop via programmatic wordt voor Mediahuis ook in 2020 een belangrijke groeimarkt. Om een nog grotere voetafdruk te plaatsen binnen deze markt trokken we Maarten aan. Hij zal een duidelijk vernieuwde programmaticstrategie uitwerken en het team verder uitbouwen. Maarten heeft dan ook het juiste talent om onze ambitieuze objectieven in dit domein maximaal te realiseren.”

Ook MH Data Studio, het dedicated data team van Mediahuis Advertising, krijgt versterking. Heleen De Winne startte op 24 september als data scientist. Haar rol bestaat eruit om de kwaliteit van de “kant-en-klare” IZI audiences te garanderen, maar vooral ook om audiences op maat van de adverteerder te bouwen en te onderhouden. Zij behaalde, na haar diploma Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Gent, een postgraduaat in Digital Marketing en een Master of Science in Marketing Analysis. Trui Lanckriet, Data Governance lead bij Mediahuis: “MH Data Studio is een belangrijke groeipoot binnen Mediahuis Advertising. We zijn er van overtuigd dat Heleen omwille van de combinatie van haar ondernemende persoonlijkheid en haar kennis van data & insights via data science technieken op korte termijn al een enorme meerwaarde voor ons zullen betekenen.”

Tot slot breidt ook de contentmarketingcel van Mediahuis Advertising, MH Brand Studio, uit. Alexandra Sansen (ex-Jobat en ex-DPG Media) neemt hier voortaan de rol van key accountmanager Branded Content, waarin zij verantwoordelijk zal zijn voor het zoeken naar non-traditionele oplossingen voor de communicatienoden van commerciële partners. Dit zal zich voornamelijk vertalen in multimediale, creatieve campagnes waarin storytelling centraal staat. Hans De Loore, head of MH Brand Studio: “Content wordt steeds belangrijker voor merken om zich te positioneren bij klanten. Mediahuis heeft een studio opgericht die merken helpt hun verhalen te doen aansluiten bij de leefwereld en het DNA van de lezers van onze titels. Ik wens Alexandra van harte welkom in ons team.”