Mediahuis Ventures, dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de venture capital activiteiten van de groep, heeft als doel het ontwikkelingspotentieel van Mediahuis verder te verbreden door in te zetten op nieuwe groeimarkten en businessmodellen. Hierbij wordt gekeken naar markten en activiteiten die in het verlengde liggen van de maatschappelijke rol van Mediahuis. Dat is het geval voor de markt van de education technology. De kapitaalinjectie in Bunch is voor Mediahuis Ventures de tweede investering in deze markt. Eerder investeerde de mediagroep in het Nederlandse Lepaya, expert in het aanbieden van blended soft skill trainingen. Paul Verwilt, COO Mediahuis: “Bunch richt zich op een unieke manier naar jonge professionals die vaak hun eerste leidinggevende stappen zetten en helpt hen op een ongedwongen manier hun leidinggevende skills te ontwikkelen. De relevante en gepersonaliseerde content, in combinatie met de lage tijdsinvestering maakt dat Bunch bij heel wat managers onderdeel is gaan uitmaken van hun dagelijkse routine. Maar nog belangrijker is dat Bunch dit soort van ontwikkeling die bepalend kan zijn voor iemands verdere loopbaan, toegankelijk maakt voor een breed publiek. Leiderschap kan je leren maar dergelijke opleidingen zijn vaak niet voor iedereen toegankelijk. Op dat vlak maakt Bunch het verschil. En dat maakt dat we geloven in het grote en internationale groeipotentieel van Bunch.”
De Bunch AI leadership coach is beschikbaar in de Apple App Store.