Mediahuis heeft een aanvullend belang van 0,73% verworven in Telegraaf Media Groep (TMG), oftewel 337.932 gewone aandelen voor een prijs van 6,00 euro per aandeel. Het belang wordt aangekocht van de familie Kok, die al decennia lang aandeelhouder in TMG is. Hiermee komt het totale belang van Mediahuis in TMG op 18,67%. Het belang is in een transactie buiten de beurs om verworven.
De familie Kok: “Als een van de oprichtersfamilies van De Telegraaf, vinden wij het belangrijk onze steun uit te spreken voor Mediahuis en de familie van Puijenbroek. De continuïteit van de onderneming en van De Telegraaf is bij hen het beste gewaarborgd.”
Op zondag 5 maart maakten TMG, Mediahuis en VP Exploitatie bekend een voorwaardelijke overeenkomst te hebben getekend met betrekking tot een aanbevolen openbaar bod in contanten van 6,00 euro (cum dividend) door Mediahuis en VP Exploitatie op alle geplaatste en uitstaande aandelen en certificaten van aandelen in het kapitaal van TMG. Het biedingsbericht is op 8 maart ingediend bij de (Nederlandse) Autoriteit Financiële Markten. Mediahuis houdt een strategisch belang van 18,67% in TMG en VP Exploitatie heeft een strategisch belang van 41,31,% in TMG. Samen hebben Mediahuis en VP Exploitatie 59,98% van de aandelen in TMG in bezit.
Intussen geeft Talpa Holding van John de Mol zich niet gewonnen, met een hoger bod maar zonder uitzicht op een meerderheid van de aandelen. En intussen werden de CEO, Geert-Jan van der Snoeck, en zijn chief financial officer geschorst voor de raad van commissarissen. Hoe lang duurt deze impasse, zo vragen velen zich af.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]