MEDIALAAN deelt Topspots Awards uit
MEDIALAAN reikte gisteren zijn jaarlijkse Topspots Awards uit. Deze prijzen bekronen de beste tv-spots van het afgelopen jaar, gekozen door de Vlaamse kijkers. Nieuw deze editie was de categorie Non-profit. Daarnaast werden ook voor het eerst radiospots in de bloemetjes gezet. De kerstspot van bol.com met konijn Flappie in de hoofdrol wint de gouden Topspots Award. In de nieuwe categorie Non-profit haalde Kom op tegen Kanker de eerste plaats met de tv-spot ‘Binnen roken is nooit oké’.
Bol.com, een vaste waarde in de maandelijkse Topspots-top 3, heeft volgens de MEDIALAAN-kijkers met zijn sfeervolle en grappige kerstverhaal dus de beste tv-spot van 2016 gemaakt. Flappie en zijn gastgezin haalden een score van 7,57/10. Indrukwekkend, zeker als je weet dat de gemiddelde spot een score haalt van 6,2.
Een emotionele boodschap, gebracht door kinderen, raakte de gevoelige snaar en sensibiliseerde sterk rond de invloed van roken op ieders gezondheid. Champix, het hulpmiddel om te stoppen met roken van Pfizer, haalde zo de zilveren Topspot Award 2016 binnen met 7,55/10.
En met een nieuw product een bestaand reclameconcept nieuw leven geven? Tiense Suiker bewees hoe succesvol die formule kan zijn, met een mooie en vertederende tv-spot. Goed voor een Topspot-score van 7,51.
Non-Profit Topspot Award
Kom op tegen Kanker is de terechte winnaar van de eerste gouden Non-Profit Topspot Award ooit. Met een prachtige score van 7,73/10 en extra vermeldingen voor inventiviteit en duidelijkheid bereikte deze spot zijn belangrijkste doel: de kijker overtuigen van de gevaren van binnen roken. Altijd geweten dat met Playmobil spelen gezond was…
Rode Neuzen Dag ging ook dit jaar niet onopgemerkt voorbij. De emotionele campagne wist de kijker duidelijk te raken. De spot van Tuur behaalde een knappe 7,52/10.
Rode Kruis Vlaanderen slaagde er met 7,44/10 in om de kijker te activeren voor iets wat anders in de dagelijkse drukte onderaan ieders to-dolijst belandt. Met zijn directe, emotionele betrokkenheid scoorde deze tv-spot brons in de non-profitcategorie.
Eerste Spot On Awards voor onsterfelijk radioduo
MEDIALAAN reikte op 8 juni ook voor het eerst de Spot On Awards uit. Deze prijzen bekronen de beste scores uit het MEDIALAAN Spot On-onderzoek van 2016: iedere maand worden 20 radiospots door een luisteraarspanel beoordeeld op likeability. De eerste Gouden Spot On Award gaat naar het bekende radioduo Devos & Lemmens in de categorie Profit. Wat Non-profit betreft gaat de gouden radio-award naar de Rode Neuzen Dag-spot over Ellie.
De hoofdprijs in de allereerste editie van de Spot On Awards is dus voor het historische radioduo Devos & Lemmens. Met hun radiospot waarbij ze inspelen op het Wereldkampioenschap voetbal weten ze de luisteraars duidelijk te bekoren: ze scoren 7,3/10 op likeability. Ter vergelijking, een radiospot haalt gemiddeld 5,9.
Hoe maakt u het? De oorwurmen van de Gamma-familie (7/10) combineren promotie, humor en nuttige informatie tot een herkenbaar geheel dat blijft werken voor de luisteraar. Hé hé!
De schattige patatjes van Lutosa vallen on air in de smaak met hun gezongen slogan, unieke karakter en sappige dialect. Met 6,8/10 de perfecte combo met de nummer één?
Non profit
De emotioneel geladen boodschap van Rode Neuzen Dag, gebracht vanuit de jongere zelf, behaalde een hoge likeabilityscore van 7,4/10.
De spots van de indevuilbak.be (7,1/10) spelen in op een bekende insight: vrouwen bewaren zowat alles in hun handtas. En da’s maar goed ook, totdat… ze aan de vuilbak komen: dan is het tijd voor de grote schoonmaak. Herkenbaar, ludiek en informatief.
Via een uiterst creatieve insteek slaagde Think-Pink erin om ook mannen bewust te maken voor borstkanker bij vrouwen. En nog straffer: zonder daarbij belerend te zijn. Geen tut-tut-tut, wel tét-tét-tét, én 6,8/10.
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]