CIM Radio: Qmusic verkleint verschil met Radio 2

Het CIM maakte de resultaten bekend van de tweede radiogolf van 2015. De opvallendste conclusie: de VRT-radio's hebben nog altijd een marktaandeel van ongeveer 60%. Maar de Medialaan-zenders Qmusic en JOE fm hebben een beetje van de achterstand ingehaald. Vooral Qmusic - dat dit najaar nog een tandje bijsteekt - mag blij zijn, met in deze tweede golf een marktaandeel van 14,69% (in de eerste golf: 12,95%).
Radio 2 blijft vooralsnog ongenaakbaar, al daalde het marktaandeel lichtjes van 29,44 naar 28,44%. VRT en Var troosten zich echter met het gestegen marktaandeel van MNM: van 9,30 naar 11,75%. Bij de andere openbare radio's is er geen duidelijke lijn. Studio Brussel zakt van 13,66 naar 12,51%, Radio 1 springt van 8,27 naar 10,17% en ook Klara stijgt, van 1,54 naar 2,73%. Bij Medialaan stijgt het marktaandeel van Qmusic, zoals hierboven al gemeld, maar ook JOE fm stijgt, van 7,56 naar 8,68%. En de andere zenders? Nostalgie (licht stijgend van 6,24 naar 6,84%) en TOPRadio (licht dalend 1,36 naar 1,34%) trappelen eigenlijk ter plaatse.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]