Online adverteren: Medialaan speelt open kaart

Medialaan biedt voortaan voor elke digitale videocampagne een viewabilityrapport over alle merken en platformen heen (apps en websites van VTM, Stievie, Q2…). “We kunnen moeilijk voorspellen wat de algemene internationale online video currency wordt, maar het lijkt ons een belangrijke eerste stap dat adverteerders alvast 100% viewability gaan meten om verschillende videonetwerken en -formaten te kunnen vergelijken,” vertelt Olivier Van Zeebroeck, head of Sales Digital bij Medialaan. “Vanuit dat geloof geeft Medialaan alvast het voorbeeld door een onafhankelijk viewabilityrapport door te sturen via Moat. Gratis!"
Medialaan deed recent al een aantal inspanningen om online adverteren transparanter te maken, met een aangepaste reclamedruk voor de online platformen, standaard capping op alle campagnes, om veelvuldige herhaling te voorkomen, doorgedreven targeted advertising (via 1,6 miljoen accounts- en 100% brand safety voor adverteerders.
"Deze inspanningen worden gewaardeerd door onze kijkers," luidt het bij Medialaan. "66% van onze long form-kijkers vindt ons unskippable reclamemodel fair in ruil voor de content die ze krijgen. Dat valt ook af te leiden uit de hoge gemiddelde uitkijkratio van spots op onze platformen. Bij short form ligt deze op 93% (met een sectorbenchmark van 70%). Voor long form stijgt de uitkijkratio op de Medialaan-platformen zelfs verder tot 98%."
Adverteerders genieten bij Medialaan van garanties op de viewability van hun reclamecampagnes. De regie hanteert hiervoor een Audible and Visible on Complete Rate (AVOC). Deze AVOC neemt enkel advertenties in rekening die volledig uitgekeken zijn in een actief browserscherm met de audio aan. Door deze AVOC-standaard kan Medialaan adverteerders een Cost per Real View (CPrV) aanbieden. "Bovendien is de AVOC-standaard ook een krachtige basis om de impact en werkelijke waarde van onlinevideocampagnes te vergelijken tussen verschillende netwerken en formats. Vergelijken we CPrV op basis van de AVOC, dan behoren we tot de competitiefste netwerken. Zo halen we op ons long formnetwerk van VTM, Q2 en Stievie 95% viewability."
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]