Met de komst van content strategist Hans Hermans zet MediaMixer een belangrijke stap in de realisatie van haar ambitieuze
groeiplan. Hermans bouwt mee de redactie uit, waarin alle inhoudelijk redactionele competenties worden verzameld. Communicatiebureau
MediaMixer groeit zo nog meer naar dé full servicepartner bij uitstek voor complexe sectoren en complexe verhalen.
De redactie van copywriters, journalisten en eindredactie zet de strategische lijnen uit voor diverse communicatieprojecten van MediaMixer én werkt ze inhouse uit. Zo versterkt de journalistieke expertise en werkwijze van Hans Hermans elk communicatietraject, als antwoord op de groeiende noden van organisaties aan inhoudelijke, journalistieke content.
“Betrouwbare, heldere en unieke verhalen maken verbinding mogelijk tussen organisaties, overheden en hun stakeholders,” zegt Hermans. “De journalistieke aanpak bezit hierin een enorme troef. Want deze start vanuit de interesses van het doelpubliek. Zo bezit ze de kracht om complexe verhalen eenvoudig te vertellen, om de dialoog te versterken, de doelgroepen te boeien, te informeren en te overtuigen.”
MediaMixer en Hermans vinden elkaar in de manier waarop communicatietrajecten best aangegaan worden: Eerst de strategie, dan de
uitwerking. Denken en doen. Creativiteit staat bij hen altijd ten dienste van het verhaal, de doelgroep en de story. Dankzij de ruime interne expertise kan het team telkens de best passende media met elkaar mixen: video, digitale content, events, magazines, long en short copy.
“Organisaties zoeken soms een videopartner of iemand die nieuwsbrieven maakt,” zegt Tom Bellens, CEO. “Maar wat als video of nieuwsbrieven niet de eerste kanalen zijn om de dialoog met hun publiek aan te gaan? Wij werken omgekeerd. We starten vanuit de noden van het verhaal en het publiek, om van daaruit de juiste strategie en content marketingmix te maken. Aan ons groeiend bedrijf zien we dat deze werkwijze aansluit op de noden van vandaag.”
“Overheden, ondernemingen en het middenveld hebben het steeds moeilijker om hun complexe boodschappen helder intern en extern te brengen. Het aantal kanalen om te communiceren zijn geëxplodeerd, waarbij sociale media vaak de toon zetten. Maar relevante inhoud te vaak achterwege blijft. Met onze MM Redactie kiezen we er meer dan ooit voor om de inhoud te laten primeren,” zegt Antoon Theunissen, CEO.