MediaSchool legt hand op Journal de Luxe

Media / News

luxe flaunter-com-237602-unsplashEnkele maanden na de overname van Stratégies verwierf de MediaSchool groep het online magazine Le Journal du luxe en de Paris Luxury Show. Die show is een jaarlijks terugkerend evenement voor luxe- en innovatieprofessionals, waarvan de volgende editie zal plaatsvinden op 9 juli in de Salle Wagram in Parijs.Lux
Le Journal du Luxe, opgericht in 2013 door Laura Perrard en Alexandre Le Danff, heeft een uitstekende relatie met de gemeenschap van luxeprofessionals en studenten, maar ook met modefanaten, dankzij de relevantie van de wekelijkse nieuwsbrief, een brede zichtbaarheid op het web en sociale netwerken en de organisatie van evenementen (maandelijkse bijeenkomsten en de Paris Luxury Fair). Eric Briones wordt verantwoordelijk voor de redactionele leiding van het Journal du Luxe en zijn sociale netwerken, terwijl Pierre Kalaijian instaat wordt voor de creatieve directie van het geheel. Beiden zijn medeoprichters van de Paris School of Luxury.Journal lux
Met deze externe groei verrijkt de door Franck Papazian opgerichte groep zijn mediadivisie - Stratégies, CBnews, INfluencia, Pub (33%), Loopsider (8%),... - en investeert de groep ook meer in het onderwijs in luxeberoepen rond de Parijse School of Luxury (100 studenten in 2019) met media (speciale luxe-uitgaven van Stratégies, de CB News Luxury collector, Journal du Luxe) en evenementen (Grand Prix du Luxe de Stratégies, Paris Luxury Summit de CB News, Salon du Luxe Paris). "De luxemarkt is een prioriteit voor MediaSchool, die net als in de media- en communicatiesector een professionalisering van het ecosysteem ten dienste van de leerlingen bouwt," zegt Franck Papazian. "Met de overname van het Journal du Luxe en de Salon du Luxe Parijs worden de studenten van de Parijse School of Luxury ondergedompeld in de professionele wereld terwijl ze profiteren van de theoretische opleiding."

Met een uniek te noemen model wil de privégroep MediaSchool, met een netwerk van een dertigtal scholen in Frankrijk en in het buitenland, de banden tussen onderwijs, media en evenementen steeds nauwer aanhalen ten dienste van een professionalisering van het ecosysteem voor zijn 5.500 studenten die zijn opgeleid in communicatie, journalistiek, digitaal, luxe en sport.