De totale waarde van een digitaal mediaplan wordt uitgedrukt in het aantal impressions. Daarnaast zijn er de mediaplannen waar GRP de maatstaf is. Maar hoe vertaal je die eenheden? Met de nieuwe GRP-Calculator van MediaSpecs kunnen mediaplanners in enkele clicks impressions omrekenen naar GRP’s en omgekeerd. Iedereen kan de eenvoudige calculator gebruiken om de brug te slaan tussen de digitale en analoge mediaplannen. Je vindt de GRP-Calculator op MediaSpecs.be en je kunt er meteen mee aan de slag.
“Deze tool is een handig instrument voor alle mediaspecialisten," zegt Hugues Rey, CEO van Havas Belgium, president van UMA en president van BMMA). "Elke inspanning om het werk te vereenvoudigen moedig ik aan.”
Remi Boel, marketing intelligence director bij Omnicom MediaGroup vult aan: “In een reclamemarkt waarin een deel van de specialisten redeneert en communiceert in GRP’s en een ander deel in impressions is het verhelderend voor alle partijen om een gebruiksvriendelijke “vertaler” bij de hand te hebben in MediaSpecs die beide currencies in perspectief zet.”
Ook Bart De Pauw, chief business intelligence officer bij GroupM, vindt de GRP-Calculator een goed initiatief. “Het is heel een heel eenvoudige tool die een handig hulpmiddel zal zijn voor heel wat mensen in onze mediasector," zegt hij. "We zijn geëvolueerd van een generatie die alles zelf berekende naar een generatie die gegevens opzoekt. Een gat in de markt voor MediaSpecs.”
Jeroen Coeymans, business intelligence director bij Play Media is duidelijk: “De GRP-Calculator ziet er goed uit en is zeer handig in zijn eenvoud. Met enkele kliks zet je GRP’s om in impressies en vice versa. Alle initiatieven die het leven makkelijker maken juich ik ten zeerste toe. Alweer een stap richting ideale wereld!”
De GRP-Calculator is een initiatief van MediaSpecs geconsulteerd door Wout Dockx.