Een scheldpartij, een giftige opmerking over hoe je eruit ziet, een haatbericht over je religie of geaardheid. Jongeren worden online vaker met haatspraak geconfronteerd dan je denkt. Samen met jonge vloggers & YouTube creators maakt de vlogwedstrijd Weetewa elk jaar één jongerenthema extra bespreekbaar bij Vlaamse jongeren. Dit jaar dagen initiatiefnemers Jongerengids, Mediaraven, Mediawijs, YouTube en MNM jongeren van 13 tot 30 jaar uit om een creatieve vlog te maken over hoe zij omgaan met online haatberichten.
De ‘Weetewa’-wedstrijd is intussen al aan zijn derde editie toe. Elk jaar wordt er gewerkt rond een ander thema. Deze keer zet de wedstrijd expliciet in op online haatspraak. Daarnaast wil de wedstrijd jongeren aan het vloggen brengen en hen stimuleren om hun stem te laten horen. Bij vorige edities draaide het rond de thema’s genderstereotypering & lichaamsbeeld. Een jury van jongeren, vloggers en professionele mediamensen bekijkt alle vlogs en kiest er de beste uit. De jury-criteria gaan van originaliteit over boeiende inhoud naar gebruik van effecten.
De lancering van Weetewa vond gisteren plaats tijdens Planeet De Cock op MNM. Inschrijven kan tot en met 31 maart om 13u. De winnaars zullen bekendgemaakt worden op 12 april tijdens een live-uitzending van Planeet De Cock vanuit Google België. Voor de 20 finalisten is er die dag een Creators Lab met workshops (Mediawijs & YouTube).
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]